V.v. Emst JO13: 1e wedstrijd op groot veld, 1e bekerwedstrijd en direct een spectaculaire overwinning op ESC JO13

Emst JO13-1

ESC JO13-2

Zwaluwen Jeugd Beker O13 poulefase Groep 5 24

16 september 2021 18:30

Sportpark 't Hanendârp
Hanendorperweg 83
8166JH
EMST

Kleine jongens en meiden worden groot.

Na een aantal weken te hebben moeten wachten was het dan donderdagavond dan echt zover; de eerste bekerwedstrijd voor onze v.v. Emst JO13 en dan ook nog eens op een groot veld.

Deze wedstrijd was 2 weken geleden afgelast omdat tegenstander ESC niet voldoende spelers had.

Om 18:30 uur floot scheidsrechter Gert Buitenhuis voor het begin van deze bekerwedstrijd.

De meeste spelers van ESC waren een kop groter dan onze v.v. Emst spelers en speelsters.
Maar Emst had er zin in en trok zich weinig aan van deze grotere tegenstanders.

Emst kwam op al na 5 minuten op voorsprong. Yaro schoot een gegegeven strafschop goed binnen.
Het spel ging alle kanten op. Kansen voor Emst en kansen voor ESC.
Toch zag je dat Emst nog best moest wennen aan zo´n groot veld.

In de 10e minuut kwam ESC op gelijke hoogte en na 19 minuten maakten zij zelfs 1-2.
Toch bood Emst er goed tegenstand en kregen zij ook goede kansen.

Net voor rust was het v.v. Emst keepster Sascha die Emst met een fantastische redding in de wedstrijd hield.
Ze sloeg een schot op goals op de lat en daarna ving ze in een scrimmige de bal. Erg mooi om te zien !!

In de 2e helft eenzelfde beeld. Een fysieker ESC maar een hardwerkend v.v. Emst die niet wilden opgeven.
Het harde werken werd direct na rust beloond en weer was het Yaro die Emst naast ESC bracht, 2-2.

ESC drong wel aan maar echte schoten op de goal van Sacha kwamen er niet.
Toch bleef het spannend. De wedstrijd kon alle kanten nog op.

Het laatste deel van de wedstrijd werd Emst beter en ze roken de overwinning. Wel moest hiervoor nog wel gescoord worden.
10 minuten voor tijd werd de bal vanaf het middenveld diep gespeeld op Kyra die alleen op de keeper al kon gaan.
Kyra bedacht zich niets en de 3-2 kwam op het scorebord nadat ze de bal snoeihard achter de keeper van ESC schoot.

De laatste 10 minuten werden erg spannend. ESC wilde nog een puntje binnenhalen en Emst zou en moest deze wedstrijd winnen.

In de allerlaatste minuut van de wedstrijd ging Kyra weer alleen op de keeper van ESC af en nu lopte ze de bal over de keeper heen en de de bekeroverwinning was daar, 4-2 in het voordeel van Emst.

Scheidsrechter Gert Buitenhuis floot direct na dit doelpunt af en onze jongens en meiden van v.v. Emst JO13 wonnen hierdoor erg knap van een sterke tegenstander ESC. Na afloop was er veel applaus van de vele v.v. Emst supporters die op deze wedstrijd af gekomen waren.

Komende zaterdag staat direct de volgende bekerwedstrijd op het programma. Om 9:45 uur mag onze JO13 uit naar Voorwaarts T JO13-4.
Wanneer deze wedstrijd wordt gewonnen dan is onze v.v. Emst JO13 door naar de volgende ronde van de beker.
Zet ´m op jongens en meiden !!

vvemstJO13.png