Kleding

Beste vv Emst mensen,

Inmiddels hanteren we bij onze v.v. Emst al weer een aantal seizoenen het kledingplan v.v. Emst.
Er is in deze jaren geprobeerd om alles rondom dit kledingplan goed te organiseren maar dat was niet altijd even makkelijk.
Op dit moment is er een duidelijk plan en wij hopen dan ook dat iedereen hier aan mee werkt

Op dit moment loopt dit aardig goed, maar er zijn nog wel eens onduidelijkheden over het gebruik van de kleding.
Ook bij het wassen is er soms onduidelijkheid.
Daarom hebben wij gemeend om ook via onze site, onder het kopje kleding, meer duidelijkheid / uitleg te geven.

Zijn er vragen of opmerkingen dan horen wij dat natuurlijk graag via [email protected]

Vriendelijke groet
Willie van Mourik
Kleding en materialen vv Emst

Kledingvoorschriften vv Emst seizoen 2020 - 2021
Versie 10 januari 2021

Kledingplan v.v. Emst
Bij de v.v. Emst is er een kledingplan voor alle spelende leden.
Dit houdt in dat een speler maandelijks hieraan een bedrag betaald.

De v.v. Emst zorgt ervoor dat er een wedstrijdtenue is voor elk team en elke speler krijgt een sporttas en een trainingspak ter beschikking.
Dus als het goed is heeft iedereen een tas en een trainingspak uitgereikt gekregen.

Zo niet, stuur dan een mail naar [email protected]

Algemeen gebruik kleding;
De kleding is in bruikleen.
Het tenue is alleen bedoeld om wedstrijden namens onze van de v.v. Emst in te spelen.
Het trainingspak mag alleen gebruikt worden voor, tijdens en na een wedstrijd van de v.v. Emst bij het team waar je dan in speelt, geblesseerd meegaat of anders actief bent.

Er mag geen kleding mee naar een voetbalkamp (Ameland/ slaapfeest)
Tenzij er een voetbalwedstrijd aan verbonden is.

Voor alle andere activiteiten waar eventueel kleding aan verbonden is beslist het bestuur/jeugdbestuur wat te doen.

Lijnverloting;
De spelers die de lijn verloting doen mogen in het trainingspak lopen van de v.v. Emst.

Coachjassen;
De coachjas mag alleen gebruikt worden voor, tijdens en na een wedstrijd van de v.v. Emst waar je dan actief bent bent.

Trainingspak jeugd trainer;
Het trainingspak mag alleen gebruikt worden voor het geven van trainingen en tijdens het begeleiden van een wedstrijd.

Dus dit alles niet dragen in je vrije tijd

Omruilen kleding
Als je een maat groter nodig hebt voor je trainingspak kan je een mail sturen naar [email protected]
Bij het omwisselen vragen wij dat het in te leveren trainingspak compleet en gewassen is.

Ook als er slijtage is aan het trainingspak of sporttas kan je een mail sturen naar [email protected]

Het wordt administratief bijgehouden wie welke sporttas en trainingspak heeft met nummer en maat.
Het is daarom NIET TOEGESTAAN om onderling een trainingspak of sporttas te ruilen zonder medewerking van iemand van de kledingcommissie.
Je bent dus te allen tijde verantwoordelijk voor de materialen die aan jou zijn uitgereikt.

Inleveren kleding
Als een speler stopt met voetballen bij de v.v. Emst is hij/zij verplicht om het trainingspak en sporttas in te leveren.
Is er dan eventueel schade aan een van deze spullen dan kan er een schadevergoeding worden gevraagd.
Een trainer/leider die materialen ter beschikking heeft gekregen moet deze ook weer inleveren als hij/zij stopt met de activiteiten bij de v.v. Emst.
Deze spullen heb je in bruikleen van de vereniging dus wees er zuinig op.
Bij het niet willen inleveren van deze materialen wordt dit als diefstal aangemerkt.

Wasvoorschrift v.v. Emst;
Om de kleding en de bedrukking goed te houden adviseren wij het volgende.

• Niet teveel kleding tegelijk in de machine
  • Kleding in de machine binnenstebuiten wassen
  • Wasmiddel zonder bleekmiddel te gebruiken
  • Geen wasverzachter te gebruiken (zit een chemisch middel in die de lijm oplost)
  • Te wassen op max. 40o C
  • Sokken mogen op 60o C
  • Wit en gekleurd apart
  • Bij evt. inweek of handwas niet te wrijven maar te knijpen
  • Niet in een wasdroger droger
  • Niet strijken op een print

Reparatie kleding
In principe ben je zelf verantwoordelijk voor de schade en reparatie van de materialen die in bruikleen zijn van de v.v. Emst.
Maar het kan ook zijn dat het gebeurd tijdens een sportactiviteit van de v.v. Emst of dat er slijtage is door het dragen/gebruiken van de materialen of door ouderdom.
Dan wordt het beschadigde materiaal vervangen.

Sporttas of trainingspak kwijt
Bij een vermissing van een sporttas of trainingspak moet de leider dit zo spoedig mogelijk melden bij de kledingcommissie.
Als blijkt dat er iets wordt vermist dan moet de desbetreffende speler/ouder hier een vergoeding aan de vereniging voor betalen.
Dit wordt bepaald door hoe oud het desbetreffende materiaal is.

Richtlijn is nieuwwaarde en eventuele bedrukking.
1e jaar 100%
2e jaar 75%
3e jaar 50%
4e jaar 25%