Afgelastingen

In de winterperiode hebben we vaak te maken met wisselende weersomstandigheden waarbij bij slecht weer besloten moet worden of er wel of niet gevoetbald kan worden. Wie bepaalt nu of er wel of niet gevoetbald kan worden? Dat is de consul, bij Emst wordt deze functie op dit moment vervult door Wim Broekman uit Emst.

De consul is formeel aangesteld door de KNVB, hij is niet in dienst van de vereniging of gemeente. De KNVB is 'de baas' van de consul en kan hem afvoeren of ontslaan. Van een consul wordt verwacht dat hij een loyale en onafhankelijke houding kan aannemen bij de uitoefening van z'n hoofdtaak: het beoordelen van de bespeelbaarheid van de velden. Ook bij het spelen van vriendschappelijke wedstrijden dient de consul geraadpleegd te worden. De consul dient lid te zijn van de KNVB, hetzij via de vereniging hetzij rechtsstreeks. In principe wordt de consul voor de periode van één jaar benoemd. Over het algemeen vindt herbenoeming door de KNVB automatisch plaats aan het begin van het seizoen.

Wanneer onze wedstrijdsecretarissen of de mensen die bestuursdienst draaien op een wedstrijddag twijfelen of er wel of niet gevoetbald kan worden zullen zij oe consul bellen om zijn oordeel over de velden te vragen.

Klik hier voor de procedure afgelastingen VV EMST

Datum Wedstrijd Status Reden