vv Emst 1 weet laatste oefenwedstrijd niet in winst om te zetten

Wilsum 1

1 september 2015 19:30

Opstelling Emst 1

vv Emst 1 speelde vanavond een oefenwedstrijd tegen Wilsum, dat uitkomt in de 4e klasse van het zaterdagvoetbal.
Het duel werd gebruikt om het een en ander te experimenteren. Zo speelde Jeroen van Essen als voorstopper, werd Sven Jansen als back geposteerd en maakte Joeri Zweekhorst opnieuw minuten als linkermiddenvelder. Rick Mulder verving de geblesseerde Ben Braakman op het doel.
Wilsum bleek over een aardig voetballende ploeg te beschikken. Het liet de bal rondgaan op het kunstgras van het splinternieuwe sportcomplex, maar gevaarlijk werd het amper.
Ondanks dat de thuisploeg meer balbezit had, was het alleen Emst dat een aantal kansen wist te creëren. Wouter van Amersvoort trof de lat, een schot van Gerben van Essen ging net over het doel en Lorenzo van Gortel strandde op de doelman van Wilsum.
Het bleef 0-0 tot aan de rust.
In de tweede helft was er een zelfde spelbeeld. vv Emst wijzigde de opstelling op een aantal posities. Zo ging middenvelder Tim Vijge als laatste man spelen en werden Michael Pannekoek en Raymond de Gunst in het elftal gebracht.  De thuisploeg had opnieuw het meeste balbezit, maar werd (op twee simpele vangballen voor Rick Mulder na) niet erg gevaarlijk.

In tegenstelling tot in de eerste helft  creëerde Emst ook nog amper kansen, waardoor het duel op een 0-0 leek af te stevenen. Echter viel vlak voor tijd een voorzet ongelukkig achter de ingevallen doelman Jaimy Zweekhorst, waardoor Wilsum het duel winnend af wist te sluiten.