vv Emst 1 komt op voorsprong tegen buurman EZC'84 1 maar verliest uiteindelijk wel

EZC '84 1

15 augustus 2015 14:00

Dhr Erwin Heijmeriks

Opstelling

Op de tweede (finale)dag van het Univé toernooi mocht vv Emst aantreden tegen het eerste elftal van EZC'84 uit Epe.
EZC komt dit seizoen uit in de vierde klasse van het amateurvoetbal na dat de ploeg vorig seizoen degradeerde uit de derde klasse.
Emst speelde wat gewijzigd ten aanzien van het duel van afgelopen dinsdag tegen V&L. Mark van den Esschert, Rick van Mourick en Jeroen van Essen waren terug van hun vakanties en A-junior Wim Schokkenkamp mocht zijn debuut maken.
Daarentegen moest het elftal van Willem Remerie wel spelen zonder Robbert Mulder, die afgelopen dinsdag nog 90 minuten als centrale verdediger speelde. Ook waren er nog drie selectiespelers op vakantie en waren er een aantal blessure's.
Emst startte in een 4-4-2 systeem (tegen V&L nog in 4-3-3 formatie) en deed in de eerste helft weinig onder voor de bezoekers uit Epe. EZC had weliswaar iets meer balbezit, maar desondanks was Emst regelmatig gevaarlijk voor het doel van de tegenpartij. Het bleef echter 0-0 tot aan de rust.
Na de rust kwam Emst al snel op voorsprong. Een counter werd door Gerben van Essen - die als aanvoerder speelde tegen de club waarvoor hij twee seizoenen geleden actief was - doeltreffend afgerond. En zo keken de oranje-hemden tegen een knappe 1-0 voorsprong aan.
Na de openingstreffer van Emst ging EZC meer druk zetten. Het ging aanvallender spelen en werd de bovenliggende partij. Emst kon enkel en alleen nog counteren. Emst leek het conditioneel zwaar te hebben en EZC maakte dan ook snel de gelijkmaker. Na de gelijkmaker stortte Emst in en kon EZC nog twee keer scoren.
Ondanks dat Emst als laatste eindigde op het eigen toernooi, werd er toch bij vlagen best aardig gevoetbald. Volgende week wacht nog een oefenwedstrijd met IJsselstreek uit Deventer en daarna verwacht het elftal klaar te zijn voor de competitie.