v.v. Emst verliest op eigen Univé toernooi van V en L in vermakelijk duel

11 augustus 2015 19:00

Dhr E. Heijmeriks

Opstelling

Na ruim een week training stond vandaag het eerste oefenduel op het programma. Emst mocht op het eigen Univé toernooi aantreden tegen VenL uit De Vecht. Het werd een vermakelijke wedstrijd.

De wedstrijd begon evenwichtig en onwennig. Bij Emst ontbraken nog zes a zeven spelers wegens de vakantieperiode en door de vernieuwde technische staf werd het eea uitgeprobeerd. Dit was ook duidelijk zichtbaar in de opstelling.

Na bijna twintig minuten spelen kwam VenL op voorsprong. Een terugspeelbal van Robbert Mulder werd door doelman Ben Braakman tegen een VenL spits aangeschoten en via diens lichaam belandde de bal wat ongelukkig in het doel. Even daarvoor had Braakman met een schitterende redding nog een voorsprong voor VenL weten te voorkomen.

Ook Emst werd hier en daar gevaarlijk. Met name via de snelheid van Youri Zweekhorst en Gerben van Essen. Dit resulteerde in de eerste helft nog niet in doelpunten voor thuisploeg.

Bij de start van de tweede helft leek Emst nog niet helemaal wakker. Slechts enkele minuten naar de hervatting werd het 0-2 voor de gasten. Emst verdedigde niet scherp en dit werd genadeloos afgestraft.

Emst liet de moed niet zakken en knokte zich terug in de wedstrijd en maakte snel na de tweede VenL treffer een doelpunt. Een voorzet van Gerben van Essen werd door Youri Zweekhorst binnen gewerkt. Niet veel later kwam ook de gelijkmaker op het scorebord. Het was deze keer Gerben van Essen zelf die het doel trof. Een afgeslagen cornerbal werd onberispelijk binnen geschoten door de meest ervaren man aan Emst zijde.

Lang leek het duel te eindigen in een gelijkspel, maar vlak voor tijd ging VenL er alsnog met de winst vandoor. De ploeg werd voornamelijk gevaarlijk uit standaardsituaties richting het hoofd van de boomlange diepe spits en dit werd Emst uiteindelijk fataal. Een vrije trap viel achter de vv Emst verdediging en de VenL aanvaller wist hier wel raad mee. 2-3.

Zaterdag speelt Emst de volgende oefenwedstrijd. Om 14:00 wacht het tweede duel voor het Univé toernooi en wel tegen EZC uit Epe.