vv Emst 1 weet weer knap te winnen en nu van Go Ahead Deventer 1

Go Ahead Deventer 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse H

16 mei 2016 14:00

Peters, G.J.

Verslag vv Emst:

Afsluiting van het seizoen 2015/2016. Een seizoen met twee gezichten. Een voor de winterstop en een na de winterstop.

Vandaag mocht er worden afgesloten tegen Go Ahead uit Deventer. De club van Herman Harleman, die volgend jaar aan het roer staat bij Emst.

En daarnaast werd er vandaag afscheid genomen van een aantal Emst 1  spelers en  grensrechter Rene van Leeuwen. Kortom, Emst zou er alles aan doen om er een mooie middag van te maken.

In de eerste helft was Emst duidelijk de betere ploeg. Het had meer balbezit en werd een aantal keren gevaarlijk voor de doelman van Go Ahead. Ook Rick Mulder moest één keer in actie komen. Hij wist een mooi schot van Deventer aanvaller Jordi Weimer onschadelijk te maken.

Emst kwam vlak voor de rust op een 1-0 voorsprong. Mark van den Esschert nam een voorzet goed op zijn borst aan, liet de bal stuiteren en schoot vervolgens raak. Een mooi moment om vlak voor de rust de score te openen.

In de tweede helft werd de wedstrijd wat gezapiger. Er was veel ophef en er werden veel (kleine) overtredingen gemaakt. Dit zorgde ervoor dat het spel onrustig en slordig werd aan de kant van Emst.

Ondanks dat de druk van Go Ahead toenam, maakte Emst 2-0. Een mooie aanval over de rechterkant werd via Joeri Zweekhorst en Mark van den Esschert knap binnengeschoten door Jeroen van Essen. Daarmee leek de wedstrijd gespeeld.

Dit bleek echter niet het geval. Binnen enkele minuten kwam Deventer terug in de wedstrijd. Het was Weimer de de bal binnenschoot. Hierna werd het nog even billenknijpen voor de mannen van Emst.

Zeker na dat gelegenheid rechtsback Lorenzo van Gortel een overtreding maakte op Mitchell Kiffen in het strafschopgebied. Het werd door de prima leidende scheidsrechter beoordeelt als strafschop.

Het was echter te danken aan doelman Rick Mulder dat vandaag de drie punten in Emst bleven. De Emster doelman wist de strafschop te stoppen en niet veel later floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Na de wedstrijd was er een barbecue voor spelers en supporters en werd de kantine opgezweept met de muziek van Mitch van Essen. Het werd een leuke avond en zodoende werd een prima tweede seizoenshelft afgerond.

Verslag de Stentor;
Ook Go Ahead wist de laatste competitiewedstrijd niet te winnen. De ploeg van trainer Herman Harleman ging met 2-1 onderuit op bezoek bij Harleman's nieuwe werkgever Emst.