vv Emst 1 boekt knappe overwinning op nacompetitiekandidaat Terwolde 1

Dijkhuizen, H.

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:

Op een zonovergoten Sportpark Woldermarck werd vanmiddag om 14:00 afgetrapt voor alweer de laatste uitwedstrijd van dit seizoen.

Voor Emst stond er deze middag weinig meer op het spel. De ploeg had geen mogelijkheden meer om te klimmen op de ranglijst, maar dat was voor de tegenstander deze middag wel anders. Met een overwinning zou Terwolde nog prima kans maken om de nacompetitie in te gaan.

Emst kende een bliksemstart, want al na 7 minuten spelen werd de score geopend. Een foute uittrap van de Terwolde doelman werd genadeloos afgestraft door Wouter van Amersvoort.

Na de vroege treffer van Emst was de wedstrijd direct los. Terwolde ging op zoek naar de gelijkmaker, maar in de omschakeling werd ook Emst nog regelmatig gevaarlijk. De grootste kans was voor Lorenzo van Gortel. Hij werd goed vrijgespeeld door Wouter van Amersvoort, maar zijn inzet werd gestopt door de keeper.

Aan de andere kant wist Rick Mulder een aantal keren in te grijpen op pogingen van de thuisploeg. Terwolde werd voornamelijk gevaarlijk uit standaardsituaties die niet goed door Emst werden weggewerkt.

Sinds de komst van trainer Harry de Graaff is er duidelijk iets meer lijn in het spel van Emst zichtbaar. Er wordt  tactisch sterker gespeeld en dat resulteerde in een aardige tweede seizoenshelft.

Ook vandaag was Emst duidelijk niet veel minder dan Terwolde. En waar Terwolde in de tweede helft alles of niets ging spelen, kwam echt nooit echt in grote problemen. Het creerde zelf ook niet veel kansen meer, al werd Rene de Wilde oog in oog met de doelman discutabel afgevlagd door de grensrechter.

Rick Mulder wist deze middag zijn doel schoon te houden en zo kon Emst met een goed gevoel huiswaarts. Ondanks het warme weer werd er vandaag gestreden voor iedere meter. Een compliment aan de spelersgroep,  dat volgende week nog één keer in actie komt. En wel thuis tegen Go Ahead Deventer.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
Emst boekte bij Terwolde de derde overwinning van het seizoen: 0-1. Wouter van Amersfoort maakte het winnende doelpunt voor de bezoekers. Emst eindigt het seizoen ondanks de zege hoe dan ook op de laatste plaats.

Verslag de Stentor Deventer:
Terwolde laat zich tackelen door hekkensluiter
Het seizoen van Terwolde dreigt als een nachtkaars uit te gaan. Door een 0-1 nederlaag tegen hekkensluiter Emst is de vierde plek waar de ploeg lange tijd voor streed, uit zicht geraakt.
"Dat is heel jammer", constateerde trainer Jeroen Veldwijk. "We hadden veel blessures en schorsingen en dat konden we door het drukke programma niet opvangen met spelers uit de jeugd. Op zo'n moment is ook de hekkensluiter een maatje te groot." Toch kijkt Veldwijk met tevredenheid terug op het seizoen: "We hebben een prachtig jaar meegemaakt en ik ben super trots op de jongens."