vv Emst 1 pakt met hard werken erg knap een punt bij nummer 4 Orderbos 1 !!

Orderbos 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse H

20 maart 2016 14:00

Mulder, G.J.

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:

Na een aardige wedstrijd tegen Victoria Boys, mocht Emst vandaag aantreden tegen een eveneens hoog geklasseerde tegenstander. Om 14:00 werd in Orderbos afgetrapt tegen de plaatselijke SV.

Emst begon gewijzigd  ten opzichte van vorige week. Mark van den Esschert en Wouter van Amersvoort keerden terug van een schorsing. Dit ging ten koste van Bas Tiemens en de afwezige Gerben van Essen.

Emst begon matig aan het duel en werd in het eerste kwartier onder druk gezet. Doelman Erik Braakman moest een aantal keren ingrijpen en deed dit foutloos. Emst besloot na een kwartier voetballen om meer druk te gaan zetten op de verdediging van Orderbos. Dit bracht Orderbos dusdanig in de problemen, dat Emst ook een aantal keren dichtbij een doelpunt was. Een schot van Jeroen van Essen werd gepakt door de doelman en een inzet van Wouter van Amersvoort trof de paal. Ook Mark van den Esschert was dichtbij een treffer, maar zijn spectaculaire omhaal belandde net naast het doel. Zo bleef het 0-0 tot aan de rust.

Waar in de eerste helft door beide ploegen nog kansen gecreëerd werden, bleven deze in de tweede helft achterwege. Er werd bij Emst gestreden voor iedere meter en dit leverde vanmiddag een resultaat op. Al met al was een gelijkspel een terechte uitslag, maar met een beetje meer geluk had Emst zelfs met drie punten weg kunnen gaan uit Apeldoorn.

Er zit in ieder geval vechtlust in het team van Harry de Graaf en bij vlagen werd er nog aardig gevoetbald ook. Het zal dus niet lang meer duren voor Emst weer eens de volle winst pakt.

Verslag 'De Stentor Epe/Vaassen':
Orderbos en Emst, de hekkensluiter in de vijfde klasse H, moesten de punten delen. De wedstrijd op sportpark Orderbos eindigde in een 0-0 gelijkspel. Orderbos-trainer Ben Kanselaar vond dat zijn ploeg zichzelf, met name in de beginfase van de wedstrijd, niet beloonde. ,,We kregen in de eerste twintig minuten drie opgelegde kansen, waarvan we er zeker twee hadden moeten maken. Het lukte bij ons gewoon allemaal net niet, en dat is jammer, want we hadden bijna de hele wedstrijd het betere van het spel." Oefenmeester Harry de Graaf van Emst was na afloop tevreden over het spel van zijn ploeg en ook met het resultaat. ,,We spelen de afgelopen weken steeds beter, maar dat resulteerde steeds net niet in punten. Na was dat gelukkig wel het geval en ik hoop dat we deze lijn de komende weken door kunnen trekken."