vv Emst 1 biedt goed partij maar verliest toch van koploper Victoria Boys 1

13 maart 2016 14:00

Jansen, HA

Verslag vv Emst:

Na de ruime nederlaag tegen SV Twello van vorige week mochten de spelers van Emst 1 het vandaag opnemen tegen Victoria Boys. Net als Twello één van de kanshebbers voor het kampioenschap.

Waar Emst vorige week volledig werd afgetroefd in Twello, eiste trainer Harry de Graaf een ander vv Emst tegen de club uit Apeldoorn.

Vandaag was er op de werklust van zijn elftal niets aan te merken. Emst was vanaf de eerste minuut bereid om hard te werken en kon het zodoende Victoria Boys erg lastig maken. Na 20 minuten opende Victoria Boys de score, waar de scheidsrechter misschien het moeten affluiten omdat er door de grensrechter van Emst buitenspel werd geconstateerd. Dit gebeurde niet en zodoende werd het 0-1 voor de bezoekers. De spelers van Emst bleven positief en gaven ook in het restant van de eerste helft hun volledige inzet.  Met hard werken werd de schade beperkt gehouden tot aan de rust, want net als Emst werd ook Victoria Boys niet echt gevaarlijk meer.

Na de rust was er eenzelfde spelbeeld. Victoria Boys had meer balbezit, maar kwam niet tot echt uitgespeelde kansen. Er werden veel duels uitgevochten en dat zorgde ervoor dat het spel wat rommelig werd. Victoria Boys had een standaardspelsituatie nodig om de score verder uit te bereiden. Een goedgenomen hoekschop werd door alle Emst spelers gemist en door een Victoria Boys speler achter doelman Braakman gekopt en daarmee leek de wedstrijd in het voordeel van de bezoekers uit Berg en Bos te zijn beslist.

Alex van den Esschert ontving zijn tweede gele kaart na een harde overtreding en Emst moest ook nog eens met tien spelers verder. De score leek nog hoger uit te gaan vallen toen de scheidsrechter discutabel floot voor een strafschop na een prima tackle van Emst verdediger Wim Schokkenkamp, maar deze onterechte penalty werd niet benut. De paal bracht redding voor Emst.

Geheel uit het niets kwam Emst ineens terug in de wedstrijd. Door de wissel van Jeroen van Essen ging Lorenzo van Gortel in de spits spelen en met een individuele actie schoot hij Emst plotseling terug in de wedstrijd. Met nog 10 minuten op de klok was alles ineens weer mogelijk. Er werd nog wel gescoord, maar opnieuw door Victoria Boys. Het was opnieuw een rake kopbal uit een goedgenomen hoekschop die de eindstand op 1-3 zette.

Ondanks dat het bij Emst voetballend nog veel beter kan, was er vandaag – in tegenstelling – tot vorige week in ieder geval veel strijd en vechtlust. Met een aantal mooie wedstrijden op het programma hopen we dat Emst dit eindelijk eens gaat vertalen naar een aantal overwinningen.

Volgende week speelt de ploeg tegen SV Orderbos. Mark van den Esschert en Wouter van Amersvoort keren dan terug van een schorsing. Dennis Kloezeman, Youri Zweekhorst en René de Wilde zijn geblesseerd. Of dit drietal in actie kan komen is nog niet duidelijk.

Verslag 'De Stentor Epe/Vaassen':
Koploper Victoria Boys profiteerde van de remise. Op bezoek bij Emst wonnen de Apeldoorners met 1-3. ,,Het was een fysieke wedstrijd op een slecht veld", aldus de assistent-trainer van Victoria Boys, Martijn Jongbloed. ,,Niet de ideale omstandigheden voor ons, maar toch hebben wij verdiend gewonnen."

Emst-trainer Harry de Graaf prees ondanks de nederlaag de prestatie van zijn ploeg. ,,Binnen onze mogelijkheden hebben we het absoluut goed gedaan, hier kunnen we op verder bouwen."