vv Emst 1 komt tekort tegen hoogvlieger sv Twello 1

Genc, H.

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:

Tegen SV Twello begon Emst met een defensieve tactiek. Trainer Harry de Graaf had een extra verdediger opgesteld, om zo te proberen zo lang mogelijk zonder tegendoelpunten te blijven. Deze tactiek kon na 20 seconden de ijskast in, want een tegentreffer werd al geïncasseerd voor dat de Emst-spelers door hadden dat de wedstrijd al begonnen was.

Nog binnen een kwartier kwam Emst verder op achterstand, na dat een foute uittrap van doelman Erik Braakman in de voeten van een SV Twello aanvaller belandde. Zodoende leek het na een kwartier spelen al een verloren wedstrijd voor de oranjehemden.

Emst probeerde zich nog wel te herstellen, maar het kwaad was al geschiet. Het bleef 2-0 voor Twello tot aan de rust, maar in de tweede helft – die wel iets beter was van Emst-zijde – kon de thuisploeg uitlopen tot 3-0 en zelfs 4-0. Emst creëerde in de  tweede helft wel enkele mogelijkheden, maar echt in de wedstrijd is de ploeg nog nooit geweest.

Na een overtreding op Gerben van Essen mocht Lorenzo van Gortel nog wel aanleggen van elf meter. Hij faalde niet, maar dit doelpunt was slechts voor de statistieken.

Volgende week wacht een loodzwaar treffen met het sterke Victoria Boys. Emst moet het dan doen zonder de geschorste Mark van den Esschert en Wouter van Amersvoort. René de Wilde, Dennis Kloezeman en Youri zweekhorst zijn eveneens niet van de partij. Het drietal is geblesseerd.

Verslag 'de Stentor Epe/Vaassen':
Emst kwam er niet aan te pas bij hoogvlieger Twello: 4-1. Lorenzo van Gortel redde in blessuretijd de eer met een benutte strafschop. Trainer Harrie de Graaf: ,,Wij begonnen wat verdedigender om wat langer in de wedstrijd te blijven, maar binnen een kwartier was het al 2-0. Na de 3-0 was het beslist. In de eerste helft zaten we slecht in de wedstrijd. Na rust deden we het beter en hebben we wat kansen gecreëerd. Daar kunnen we mee verder."