vv Emst 1 speelt goede eerste helft maar verspeelt 3 punten na 3 minuten in 2e helft

SSA Epse Gorssel Combinatie 1 (zon)

Almir Fizovic
Lars van der Werf
Almir Fizovic
W Maas

Mannen zondag, 1, 5e klasse H

28 maart 2016 14:00

Broek, E.J. van den

Verslag vv Emst:
Volgt zsm

Verslag De Stentor Epe/Vaassen:
Dromen ondanks droefenis

Emst is het slechtste standaardelftal van de Veluwe. Maar dat doet geen afbreuk aan de ambities op 't Hanendârp.

Voor de hoofdmacht van voetbalvereniging Emst dreigen er droevige cijfers in de boeken te komen. Het paasrapport toont aan dat het het slechtst presterende standaardelftal van de Veluwe is. De mannen van interim-trainer Harrie de Graaf staan met vijf punten stijf onderaan in de vijfde klasse H. De thuisnederlaag tegen Epse Gorssel (0-3)van gisteren was alweer de veertiende verliespartij in zeventien wedstrijden.

,,Ik hoop gewoon dat we dit seizoen nog één of meerdere wedstrijden winnen", reageerde De Graaf kort na de wedstrijd. De man die in de winter het roer van Willem Remerie overnam, is wat dat betreft hoopvol. ,,De trainingsopkomst blijft hoog en de beleving die de jongens daar laten zien, geef mij telkens weer hoop voor de volgende wedstrijd."

Aan passie ontbrak het zijn mannen tegen Epse Gorssel. ,,We hadden de afgelopen twee wedstrijden de stijgende lijn te pakken. Maar we kunnen het ons niet veroorloven om op tachtig procent te spelen", vertelde De Graaf. ,,Het heeft met kwaliteit te maken dat we onderaan staan, maar dat kunnen we compenseren door strijd en beleving. Dat miste ik vandaag. "

In de eerste helft, die van beide kanten weinig hoogtepunten kende, konden de Emstenaren de stand nog op 0-0 houden. ,,In de rust waarschuwde ik mijn ploeg dat het beter moest om te voorkomen dat we weer achter de feiten aan zouden gaan lopen."

Die waarschuwing hielp weinig. Want de tweede helft was nog maar drie minuten bezig en de thuisploeg stond al met 0-2 achter door twee onoplettendheden in de verdediging. ,,Daarna werd het mentaal lastig en stortte het elftal als een kaartenhuis in elkaar", verklaarde De Graaf.

Na de 0-2 maakte Emst geen aanspraak op een aansluitingstreffer. Het elftal kon geen vuist meer maken en het creëerde het geen enkele kans. Een kwartier voor tijd bepaalde Almir Fizovic met zijn tweede doelpunt van de middag de eindstand.

In de slotfase van de wedstrijd maakte A1-speler Joey Tiemens (19 jaar) zijn opwachting. ,,Met oog op de toekomst laat ik dat soort jongens spelen. Op die manier kunnen ze al ruiken aan het eerste elftal", verklaarde De Graaf.

Vierde klasse

Emst wil door te investeren in de jeugd weer een stap omhoog maken. Herman Harleman die volgend seizoen hoofdtrainer wordt, was als toeschouwer aanwezig op sportpark 't Hanendârp. De toekomstige hoofdcoach, die momenteel al actief is als jeugdtrainer bij Emst, vertelde hoe hij met het eerste elftal weer een stap omhoog wil maken. ,,We zijn begonnen met structuur aan te brengen in de jeugd. Dit doen we door de cursus 'Train de trainer', waarbij alle jeugdtrainers bij elkaar komen om een eenduidig beleid te creëren. Op die manier wordt het makkelijker om een jeugdspeler door te schuiven naar het eerste, omdat alle elftallen volgens dezelfde principe spelen", doceerde Harleman. ,,Dat kan natuurlijk niet binnen een jaar, maar uiteindelijk hebben we als doelstelling binnen een jaar of drie in de vierde klasse te spelen. Ik weet dat er wat talenten rondlopen in de jeugd en ik ben ook blij dat sommige jeugdspelers nu al mogen proeven aan het eerste."