vv Emst 1 speelt bij vlagen goed voetbal maar verliest wel met 0-2 van VVOG 1

28 februari 2016 14:00

Berge, S.V. ten

Verslag vv Emst:

Na vier oefenwedstrijd en diverse zaal en/of veldtrainingen kon er vandaag dan eindelijk weer competitievoetbal gespeeld worden bij Emst 1.

Een eerste officiële duel met interim trainer Harry de Graaf aan het roer.

Om 14:00 werd er afgetrapt op Sportpark ’t Hanendarp en al snel werd duidelijk dat tegenstander VVOG over een technisch vaardig elftal beschikt. VVOG zette snel druk naar voren en bracht Emst daarbij in moeilijkheden. Echt grote kansen werden er niet gecreëerd. Het was wel VVOG dat de score opende. Een bal werd door een Emst-verdediger niet goed weggewerkt en belandde voor de voeten van een speler uit Harderwijk. Op een ongelukkige manier stuiterde bal in het doel, omdat het zachte schot niet goed zichtbaar was voor doelman Erik Braakman.

Emst probeerde snel de rug te rechten en kroop iets meer uit zijn schulp. Het resulteerde in een grote mogelijkheid voor Desmond Dijkgraaf. Op aangeven van Rene de Wilde werd ook Wouter van Amersvoort nog in kansrijke positie gebracht voor de gelijkmaker. Zijn inzet werd echter geblokt door een verdediger.

In de tweede helft begon VVOG opnieuw sterk, maar pakte een wissel aan Emst-zijde goed uit. Gerben van Essen viel in en bracht wat extra gif in het spel van de Emstenaren. Emst ging met drie aanvallers spelen en ging nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. Ondanks een stortvloed aan pogingen werd de doelman van de tegenstander amper echt aan het werk gezet.

Omdat Emst aanvallender ging spelen kwam er meer ruimte te liggen voor VVOG. In de omschakeling werd Emst verrast door een snelle uitbraak en daarmee werd het duel zo’n 10 minuten voor tijd beslist.

Emst verloor vandaag niet alleen van VVOG, maar zag ook aanvaller Joeri Zweekhorst geblesseerd afhaken. De verwachting is dat hij er in ieder geval volgende week tegen Twello niet bij zal zijn. Ook Mark van den Esschert ontbreekt dan, hij ontving zijn vierde en vijfde gele kaart en is daarmee geschorst.

Verslag 'De Stentor Epe/Vaassen':
Emst verloor thuis met 0-2 van VVOG. Emst-trainer Harry de Graaf was toch een beetje tevreden. ,,Ik ben blij met de inzet die mijn spelers getoond hebben en de wijze waarop we hebben gespeeld.'' VVOG-trainer Moestafa Benali sprak van eenrichtingsverkeer. ,,Zij zijn één keer bij ons doel geweest. Verder vielen wij aan, maar beloonden onszelf niet.'' De doelpunten van VVOG kwamen op naam van Ihab Azzrouali en Amet Dulda.