vv Emst 1 verliest wederom erg zuur in blessuretijd en nu van Go Ahead Deventer 1

Go Ahead Deventer 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse H

29 november 2015 14:00

Genc, H.

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:
Er was enige twijfel, maar er werd om 14:00 gewoon afgetrapt in Deventer.
Onder barre weersomstandigheden, maar op een prima bespeelbaar veld.

Voor sommige Emst-spelers was het een bijzondere wedstrijd. In Deventer wachtte een prestige strijd met Go Ahead trainer Herman Harleman, die ook trainer is van Emst D1 en Emst B1.

Go Ahead begon sterker aan de wedstrijd. Het was in de eerste twintig minuten de bovenliggende partij en wist in deze periode één doelpunt te maken. Een afstandsschot werd verkeerd ingeschat door doelman Rick Mulder en een klein beetje geholpen door de wind belandde de bal in het doel.

Na de openingstreffer kwam Emst beter in de wedstrijd en werden er ook kansen gecreëerd. Via Wouter van Amersvoort, Rene de Wilde en Youri Zweekhorst had Emst al moeten scoren, maar zoals al vaker dit seizoen werden de mogelijkheden niet afgestraft. Emst kwam wel terug in de wedstrijd, na dat Jeroen van Essen via een scrimmage de bal goed binnenschoot.

Waar beide ploegen leken af te stevenen op een 1-1 ruststand werd het op de valreep nog 2-1 voor de thuisploeg. Net zoals wel vaker dit seizoen incasseerde Emst op slag van rust nog een tegendoelpunt, waardoor er na de rust weer van voor af aan begonnen moest worden.

Na de rust kwam Mark van den Esschert in de ploeg en ging Emst wat aanvallender spelen. Mark van den Esschert viel goed in en was direct dichtbij een treffer. Zijn schot belandde echter op de paal.

Emst drong meer en meer aan en trainer Willem Remerie besloot ook spits Mark van der Mars in te brengen. Het duurde maar even voor Van der Mars zijn doelpunt te pakken had. Een voorzet werd door hem tegen het touw gekopt en Emst was weer terug in de wedstrijd. Van der Mars toonde aan waarom hij belangrijk is voor het elftal en dat het goed nieuws is voor Emst dat hij weer fit aan het worden is.

Na de 2-2 werd het opnieuw een open wedstrijd. Emst ging voor de winst, maar ook Go Ahead kreeg weer wat kansen. Het was echter de thuisploeg die aan het langste eind trok. In de Emster defensie werd niet resoluut verdedigd en de linkerspits van Go Ahead schoot de bal binnen. Waar een gelijkspel vermoedelijk de meest terechte uitslag was geweest, stond Emst opnieuw met lege handen.

Twee weken geleden scoorde V en L in de blessuretijd de winnende treffer en ook vandaag gebeurde hetzelfde tegen Go Ahead. De vraag is of je dit nog altijd pech mag noemen.

Hoe dan ook, Emst speelde vandaag niet slecht, maar moet desondanks weer zonder punten naar huis.

Verslag 'De Stentor Epe/Vaassen':
Hekkensluiter Emst slaagde er opnieuw niet in om punten te pakken. De ploeg van hoofdcoach Willem Remerie vocht zich op bezoek bij Go Ahead Deventer via goals van Jeroen van Essen en Marc van de Mars tot twee keer toe terug van een achterstand, maar dat mocht niet baten. Drie minuten voor tijd scoorde Go Ahead de 3-2, waardoor zij er met de punten vandoor gingen.

,,Dit was opnieuw een hele zure nederlaag'', zei Remerie in een eerste reactie op het teleurstellend verlopen duel. ,,We kwamen sterk terug en hadden na de gelijkmaker zelfs nog een aantal kansen om de 2-3 te maken. De bal wilde er op dat moment gewoon niet in, en daarom was het extra zuur dat hij er vlak voor tijd aan de andere kant wel in ging, want we hadden zeker een punt verdiend. Ik kan mijn spelers echter niks verwijten, die hebben hard gewerkt en er alles aan gedaan. Het ontbreekt ons gewoon de laatste tijd aan dat kleine beetje geluk en daardoor lukt het ons steeds net niet om punten te pakken." Emst sprokkelde er dit seizoen pas vier.

Verslag 'De Stentor Deventer:
Go-Ahead boekte in de laatste minuut een zege na twee opeenvolgende nederlagen thuis tegen Emst (3-2). ,,Het doet me goed dat die jongens naar me toe kwamen bij die 1-0", sprak trainer Herman Harleman. "Ondanks dat we steekjes laten vallen hebben we de koppen niet laten hangen. Dat had ik eigenlijk wel verwacht, omdat zij toch twee keer terug komen van een achterstand. Dat we het uiteindelijk beslissen in de allerlaatste minuut voelt heel fijn. Dit is echt een overwinning op onszelf."

Verslag http://www.jouwregiocentraal.nl:
Spanning tot de laatste minuut

Ondanks twee ziekmeldingen wist de trainer van Go Ahead Deventer een fit elftal op de mat te zetten dat het op ging nemen tegen hekkensluiter v.v. Emst. Na vijf minuten scoort Sheriff Jalloh de 1-0 voor de thuisploeg. Uit het niets komt Emst in de 25e minuut op gelijke hoogte. Harleman:’Als trainer hoop je dan dat de kopjes niet op dat moment naa.r beneden gaan. Gelukkig is dat niet gebeurd en scoren wij in de 35e minuut de 2-1 door een mooie goal van Durmus Kus.’

In de tweede helft weet Emst nogmaals naast Go Ahead te komen door een aanval vanaf de linkerkant. ‘Zij gingen steeds meer pressie uitoefenen op ons team waardoor wij naar achteren werden gedwongen’, aldus de trainer van de Deventenaren. Na de 2-2 ging Emst achteruit voetballen waardoor Go Ahead meer bij de goal van haar tegenstander kon komen. Het leek op een gelijkspel af te gaan, maar in de allerlaatste minuut weet Ogun Uzturk de 3-2 binnen te schieten voor zijn club.