vv Emst 1 verspeelt gelijkspel in slotminuut van wedstrijd en staat weer met lege handen

V en L 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse H

15 november 2015 14:00

Reijnen, J.W.

Verslag vv Emst:
Onder barre weersomstandigheden werd vandaag Emst tegen V&L gespeeld. Het werd een wedstrijd waarin het weer zijn invloed had op het vertoonde spel.

Emst begon goed aan de wedstrijd en had een veldoverwicht. Het creerde ook enkele kansen en daaruit werd (helaas) maar één treffer gemaakt.
Youri Zweekhorst werd gevloerd op de rand van het strafschopgebied en Gerben van Essen mocht aanleggen voor een vrije trap. Zijn snoeiharde schot werd niet vastgepakt door de doelman van V&L, waardoor René de Wilde in de rebound de bal tegen het net schoot.

Omdat de keeper van V&L moeite had met zijn uittrappen vanwege de harde wind, kon Emst direct druk zetten op de tegenstander. Het maakte het voor V&L lastig om aan voetballen toe te komen. Dit spelbeeld was in de tweede helft helemaal anders. Nu had Emster-doelman Rick Mulder last van tegenwind en zette de gasten uit De Vecht druk op Emster helft.

Emst kwam nog één keer tot een goede aanval, maar Youri Zweekhorst zag zijn inzet op de paal belanden.

Emst zit in de hoek waar de klappen vallen en dat was ook vandaag weer het geval. Waar het niet 2-0 werd voor Emst scoorde V&L de gelijkmaker en in de laatste minuut van de officiële speeltijd werd het zelfs nog 1-2  voor de gasten.

Op basis van de hele wedstrijd had Emst vandaag minimaal een punt verdiend. Het kreeg er echter geen één, waardoor het nog minimaal twee weken op de laatste plaats blijft.
Aankomende zondag is de ploeg van Willem Remerie vrij. Daarna hervat het de competitie met een uitwedstrijd tegen Go Ahead Deventer, dat twee punten meer heeft.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:

Emst gaat ook onderuit tegen V en L
In de vijfde klasse H verloor hekkensluiter Emst gistermiddag op eigen veld van V en L: 1-2.René de Wilde zette de thuisploeg vroeg in de wedstrijd nog wel op voorsprong, maar in de tweede helft ging het mis. Doelpunten van Tom en Ruud Kamphorst zorgden ervoor dat V en L het duel met 1-2 won. Volgens elftalleider Bas Raadsveld hadden de weersomstandigheden een grote invloed op de wedstrijd. ,,Voor rust speelden wij met de wind mee en waren wij de bovenliggende partij, maar na rust was dat precies andersom. De nederlaag was in mijn ogen dan ook niet helemaal terecht, want gezien het spelverloop hadden we wel een punt verdiend." V en L-trainer Marc Mölder had een andere kijk op de wedstrijd. ,,Het slechte weer maakte dat er meer strijd was dan echt goed voetbal, maar wij hadden de meeste kansen en het meeste balbezit en zijn dus ook de terechte winnaar."