vv Emst 1 zakt naar 5e nederlaag dit seizoen naar laatste plek

1 november 2015 14:00

Broek, E.J. van den

Verslag vv Emst:
Na drie nederlagen op rij is het de hoogste tijd voor vv Emst 1 om weer eens punten te pakken.
Het liep allemaal iets anders dan gepland.
Orderbos en Emst begonnen de wedstrijd gelijkwaardig. Orderbos had iets meer balbezit, maar creëerde amper kansen in de beginfase van de wedstrijd. Emst kon er een aantal keren gevaarlijk uitkomen, met onder andere een schot op de paal van Rick van Mourick.

Terwijl een groot aantal supporters al richting de kantine waren gegaan voor een bakje koffie, opende Orderbos de score in de blessuretijd van de eerste helft. Een Orderbos aanvaller passeerde twee Emst verdedigers en schoot de bal in de verre hoek tegen het net. Een vervelend moment voor Emst om op achterstand te komen.
In de tweede helft probeerde Emst iets opportunistischer te gaan spelen. Het kwam echter maar moeilijk tot het creëren van kansen en Orderbos kreeg meer en meer ruimte om de bal te laten gaan. Een prachtige vrije trap leidde tot de 0-2 en daarna was het geen wedstrijd meer.
Orderbos had het vermogen om de wedstrijd uit te spelen en wist zelfs nog twee keer tot scoren te komen.
Emst kon 60 minuten mee voetballen, maar verliest uiteindelijk vrij kansloos. Het zal in de komende wedstrijden beter moeten en met duels tegen Sportclub Deventer en V&L staan er twee belangrijke weken voor de boeg.

Verslag 'De Stentor Epe/Vaassen:
Orderbos zet Emst eenvoudig opzij.

Het duel in de vijfde klasse H tussen Emst en Orderbos eindigde gistermiddag in een eenvoudige overwinning voor de bezoekers. De blauwzwarte formatie van hoofdcoach Ben Kanselaar won het duel met 0-4. ,,Emst heeft een jonge ploeg en op enthousiasme creëerden ze voor rust een aantal kansen en konden ze redelijk mee'', aldus Kanselaar. ,,Maar in de tweede helft kwamen zij er niet meer aan te pas en waren wij heer en meester. We zaten de afgelopen weken in een wat mindere fase, maar ik dacht op de training al te zien dat de ommekeer er aan zat te komen. Dat hebben we in deze wedstrijd ook laten zien."

Emst-trainer Willem Remerie kon leven met de nederlaag. ,,We hadden het moeilijk, maar ik kan de jongens niks verwijten, die hebben er alles aan gedaan. We hebben een jonge ploeg met veel potentie, maar ze hebben nog een paar jaar nodig om zich te ontwikkelen. Naast een aantal blessuregevallen, die ook niet mee helpen, komen we in dit soort wedstrijden gewoon nog fysieke kracht te kort."