vv Emst 1 verliest van gewoon betere koploper Victoria Boys 1

Benali, M.

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:
Vandaag gingen we op bezoek bij koploper Victoria Boys in Apeldoorn. Het gedegradeerde 'Vicky Boys' gaat dit seizoen vol voor de titel en toonde tot dusver - met 19 goals voor en 2 tegen - over een kampioensploeg te beschikken.
Dit alles was ook erg duidelijk in het begin van de wedstrijd. Emst trainer Willem Remerie had een zijn ploeg wat defensiever opgesteld, maar desondanks werd het elftal overlopen door de thuisploeg. Emst kwam wat ongelukkig op achterstand, na dat Mark van den Esschert de bal ongelukkig achter zijn eigen doelman Erik Braakman kopte. Emst had voornamelijk veel moeite met de vele positiewisselingen op het middenveld en met de snelle, behendige linkerspits.
Deze laatstgenoemde bracht de stand op 2-0, na dat hij via een individuele actie de bal achter doelman Braakman geschoten had.
Waar het op dat moment een complete walk-over leek te gaan worden, rechtte Emst de rug en hield het de schade beperkt tot aan de rust.
De wedstrijd hervatte met eenzelfde spelbeeld. Victoria Boys was gewoon beter en het was opnieuw de linkerspits die een treffer achter zijn naam zette. Hij passeerde twee Emst-verdedigers en schoot de bal vanaf het zestienmetergebied achter de ingevallen Rick Mulder.
Na de 3-0 begon Emst ineens te voetballen. Het ging verder vooruit spelen en direct druk zetten op de onzekere doelman. Het leverde in een aantal leuke aanvallen en doelpogingen op. Wouter van Amersvoort, Rick van Mourick en Jeroen van Essen deden pogingen om te scoren, maar troffen het doel niet.

Omdat een goed leidende scheidsrechter verzuimde Emst een strafschop te geven, hield de doelman van Victoria Boys zijn doel vandaag schoon en won de koploper ook dit duel dik verdient.
Emst kan terugkijken op een erg goed laatste half uur. Op basis hiervan kon de ploeg enigszins opgewekt van het veld stappen. Volgende week is het eerste elftal een weekend vrij, daarna wacht Orderbos op ons eigen sportpark 't hanendarp.

Verslag "de Stentor Epe/Vaassen":
Victoria Boys had weinig moeite met Emst. De koploper won de thuiswedstrijd met 3-0. ,,Vooral voor rust was het een eenzijdige wedstrijd'', aldus elftalleider Jan Hendriks van Victoria Boys. ,,We scoorden drie keer, maar dat hadden er makkelijk vijf kunnen zijn. Na rust namen wij wat gas terug, en zij konden gewoon niet veel, waardoor er weinig meer gebeurde."