vv Emst 1 verliest in slecht duel van sv Twello 1

11 oktober 2015 14:00

Reijnen, L.

Verslag vv Emst:
Vandaag mocht Emst aantreden tegen het altijd stugge SV Twello. Twello was nog ongeslagen, het wist drie keer te winnen en speelde één keer gelijk.
De eerste helft begon rommelig. Van twee kanten. Twello had wat meer balbezit, maar werd niet echt gevaarlijk. Emst speelde onrustig en had heel veel moeite om de bal in de ploeg te houden.
Vorige week in Epse werd er nog vrij aardig gevoetbald, maar daarvan was vandaag geen sprake. Omdat ook Twello niet tot scoren kwam, werd er met de brilstand op het bord gefloten voor de rust.
Zoals al vaker dit seizoen ging Emst kort na de rust volledig de boot in. Vorige week kreeg de ploeg in Epse 4 tegentreffers te verwerken in slechts tien minuten. Daarmee werd de wedstrijd - die tot dat moment volledig onder controle was - volledig uit de hand gegeven.
Vandaag was het niet anders. Twello scoorde in 3 minuten na de rust 2 treffers, waardoor de wedstrijd al na 50 minuten gespeeld was. Persoonlijke fouten in de Emster defensie werden daarmee genadeloos afgestraft.
Na de 0-2 ging Emst ineens wel voetballen. Het bracht een extra aanvaller in en kreeg vanaf dat moment de wedstrijd meer onder controle. Twello vond het allemaal prima en beperkte zich tot de counter. De doelman van de gasten hield zijn doel schoon en uit een raak gekopte hoekschop werd het zelfs nog 0-3. Na de afstraffing van vorige week dus opnieuw een ruime nederlaag voor de mannen van Willem Remerie.
Emst gaat opnieuw door persoonlijke fouten te onder. Dit zal in de komende weken echt beter moeten. Ondanks dat Emst deze zondag geen goed voetbal liet zien, was het kwaliteitsverschil niet zo groot als de uitslag doet vermoeden.

Verslag 'de Stentor Epe/Vaassen':

Ook Emst slaagde er gistermiddag niet in om punten te pakken. Het verloor op eigen veld met 0-3 van Twello. Een slecht begin van de tweede helft kostte Emst volgens aanvoerder Gerben van Essen niet voor de eerste dit seizoen de wedstrijd.

,,Het is ongelofelijk. Ik weet niet wat ze hier in de thee doen. Dit is geloof ik - met de voorbereiding meegerekend - al de vijfde keer dit seizoen dat we meteen na rust doelpunten tegen krijgen die ons de das om doen."

Verslag 'de Stentor Deventer':
Ook Twello-trainer Martin Berends zag eindelijk het voetbal wat hij wilde zien tegen Emst (0-3). ,,Hiermee tanken we veel vertrouwen voor de topper tegen Wissel van volgende week. Die wedstrijd mogen we absoluut niet verliezen."