vv Emst 1 komt vroeg op voorsprong maar zakt in 10 minuten tijd volledig door de ondergrens

SSA Epse Gorssel Combinatie 1 (zon)

Menno Bruggeman
Gerrit Roeterdink
Lars van der Werf

Mannen zondag, 1, 5e klasse H

4 oktober 2015 14:00

Oosterman, T.

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:
De wedstrijd tussen Epse/Gorssel en Emst werd er eentje om snel te vergeten.
Waar er in de eerste helt nog heel behoorlijk voetbal gespeeld werd, was daar in de tweede helft helemaal niets meer van te zien. Het resulteerde in een ruime nederlaag voor de Oranje-hemden.
Emst kende een droomstart, toen Lorenzo van Gortel al na twee minuten de score opende. Spits Jeroen van Essen werd ingespeeld op de rand van het strafschopgebied. Hij liet de bal vallen waardoor Lorenzo kon uithalen. Hij liet de keeper kansloos en zo stond het al snel 0-1.
Na de 0-1 kwam Epse/Gorssel iets beter in de wedstrijd, maar ook Emst bleef kansen krijgen. Waar het misschien al 0-2 of zelfs 0-3 had kunnen worden, viel de treffer aan de andere kant. Het doelpunt leek een kopie van de eerste treffer van deze middag, maar dan in het verkeerde doel.
1-1 was tevens de ruststand en met opgeheven hoofd konden de mannen van Willem Remerie richting de thee.
Na de rust was er van het Emst van de eerste helft weinig meer zichtbaar. In tien minuten tijd kreeg doelman Rick Mulder maar liefst 4(!!) doelpunten om de oren. Niet omdat Epse/Gorssel zo goed ging spelen, maar omdat Emst in alle opzichten verzaakte.
Gelukkig viel er dankzij de eerste helft nog enige positiviteit uit deze wedstrijd te halen. En het zeer jonge elftal van vv Emst zal moeten leren van de gemaakte fouten in de tweede helft.
Volgende week wacht SV Twello.

Verslag 'De Stentor Epe/Vaassen':
Emst slaagde er na een flitsende start op bezoek bij Epse/Gorssel niet in om punten te pakken. De thuisploeg won het duel met 5-1. Lorenzo van Gortel zette de bezoekers al in de eerste minuut op een 1-0 voorsprong, maar vijf minuten later stond het weer gelijk. Halverwege de tweede helft scoorde Epse/Gorssel in tien minuten tijd maar liefst vier keer en besliste daarmee de wedstrijd.

Verslag 'De Stentor Deventer':
De aanvoerder van Epse/Gorssel, Jordy Steemers, reageerde na de ruimte 5-1 zege op Emst ook niet al te vrolijk. ,,Tot de rust was het zeker niet goed. Het is dan 1-1, daar mag je niet blij mee zijn."