vv Emst 1 pakt in doelpuntrijke slotfase toch nog een punt

27 september 2015 14:00

Ihtiyar, V.

Verslag vv Emst:

Vandaag mochten Emst aantreden tegen de Cupa/Wilp combinatie. Tot voor deze wedstrijd stond Cupa/Wilp nog op 0 punten en Emst moest proberen de goede wedstrijd van vorige week tegen VVOG een vervolg te geven.

Emst startte niet best. Het spel was ontzettend slordig en er werd niet resoluut verdedigd. Het was dan ook te danken aan doelman Rick Mulder en de nodige geluk dat er met een 0-0 voor de rust werd gefloten.

In de tweede helft begon Emst duidelijk scherper. Het was echter Cupa/Wilp dat op voorsprong kwam. Een middenvelder van de gasten speelde zichzelf vrij op het middenveld en haalde met zijn linkerbeen verwoestend uit. Deze bal vloog regelrecht in de kruising. Doelman Mulder was kansloos.

Kort na de 0-1 moest Lorenzo van Gortel ziek vervangen worden en Mark van den Esschert was zijn vervanger. Niet veel later kwam ook Alex van den Esschert in de ploeg voor Wesley Pannenkoek. De beide Van den Esscherts brachten wat extra power in de ploeg. Emst werd sterker en kwam dan ook terug in de wedstrijd. Wouter van Amersvoort schoot Emst met een mooie boogbal op gelijke hoogte.

Lang konden de Oranje-hemden niet genieten van de voorsprong. Een uitstekend keepende Rick Mulder  wist een doeltrap niet goed weg te werken. Deze viel in de voeten van een Cupa/Wilp spits en deze faalde niet. Emst dus opnieuw - deze keer wat ongelukkig - op achterstand.

Emst ging gelukkig niet bij de pakken neer zitten en vocht zich voor de tweede maal terug in de wedstrijd. Jeroen van Essen trof de lat en de doelman van Cupa/Wilp pakte een mooi schot van Wouter van Amersvoort. Net toen het duel op een 1-2 eindstand leek af te stevenen, raakte een verdediger van de gasten de bal binnen het zestienmetergebied met zijn hand en de scheidsrechter wees resoluut naar de stip.

Een mooi moment voor middenvelder Dennis Kloezeman. Hij faalde niet en maakte zo zijn eerste doelpunt in dienst van het eerste elftal.

Eindstand: 2-2. Al met al een terechte uitslag.

Verslag 'de Stentor Epe/Vaassen":
Emst pakte thuis tegen Cupa/ Wilp op de valreep een punt. De bezoekers leken er met de winst vandoor te gaan, maar diep in de blessuretijd scoorde Dennis Kloezeman vanuit een strafschop de 2-2, waardoor de ploegen de punten moesten delen.

Verslag 'de Stentor Deventer":
Cupa/Wilp is van de hatelijke nul af door het eerste punt binnen te slepen in het uitduel met Emst (2-2). In de 86e minuut kwam de ploeg zelfs met 1-2 voor. Een benutte strafschop van Emst in de blessuretijd voorkwam echter een zege voor de fusieclub.