vv Emst 1 pakt nette, knappe 1e overwinning op koploper VVOG in 2e wedstrijd van dit seizoen

VVOG zon 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse H

20 september 2015 14:00

Reijnen, J.W.

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:
Na een week rust mochten de mannen van hoofdcoach Willem Remerie vandaag aantreden tegen VVOG uit Harderwijk. Deze ploeg was nog ongeslagen en wordt gezien als een kandidaat voor het kampioenschap in deze competitie.
Emst startte met Rick Mulder op het doel, Youri Zweekhorst startte in plaats van Tim Vijge en Robbert Mulder verving de afwezige Desmond Dijkgraaf op de rechtsback positie. Verder begon Emst ongewijzigd ten opzichte van het duel met SV Wissel.

Emst kwam goed uit de startblokken en kreeg al na enkele minuten spelen een penalty. Een voorzet van Rick van Mourick werd verkeerd ingeschat door een VVOG verdediger en deze moest aan de noodrem trekken voor Dennis Kloezeman de bal in het doel kon koppen. Deze open kans vanaf 11 meter werd door Gerben van Essen gemist, waardoor de stand gelijk bleef.

VVOG liet bij vlagen goed voetbal zien, maar Emst kreeg de kansen. Het duurde echter een half uur voor de openingstreffer viel. Deze keer schoot Gerben van Essen wel doeltreffend raak. Daarvoor hadden Lorenzo van Gortel en Youri Zweekhorst al goede kansen gehad om de score te openen.

Net voor rust was VVOG nog één keer dicht bij de gelijkmaker. Een verder uitstekend spelende Robbert Mulder schatte een hoge bal verkeerd in, waardoor een aanvaller van de thuisploeg oog in oog met doelman Mulder kon komen. Deze had zijn vizier echter niet op scherp en schoot de bal over het Emster-doel.

Na de rust bracht VVOG twee extra aanvallers in. Het ging nog opportunistischer spelen en kwam nu ook vaker voor het doel van Rick Mulder. Deze keepte voortreffelijk en kon zijn doel deze middag schoon houden. Emst kreeg - in tegenstelling tot de eerste helft - niet veel kansen meer. Het beperkte zich tot hard werken en dit bracht het gewenste resultaat.

Een goed leidende scheidsrechter floot na 7 minuten(!) blessuretijd voor het einde van de wedstrijd. Emst pakt de eerste drie punten van het seizoen. Er werd keihard gewerkt en bij vlagen best aardig gevoetbald. Op naar volgende week, dan wacht de CUPA/SV Wilp combinatie op Sportpark 't Hanendarp.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
VVOG tegen Emst eindigde in 0-1. Emst-aanvoerder Gerben van Essen eiste een hoofdrol op. Hij miste in de eerste helft een strafschop, maar maakte vlak erna het enige doelpunt van de wedstrijd.