VV EMST 2 wint van WWNA 3 door goals van routiniers

19 april 2015 10:00

Hw Rozendal

Verslag:

Vandaag op een zonovergoten sportpark ‘t Hanendarp de wedstrijd tussen VV EMST 2 en WWNA 3.
De uitwedstrijd tegen WWNA 3 werd in 2014 nog kansloos met 5-1 verloren.
Voor de mannen van Marcel Nieuwenhuis vandaag dus een mooi moment om zich te revanceren.

Om 10:00 uur floot scheidsrechter Herwin Rozendal voor het begin van de wedstrijd. Direct vanaf het begin van de wedstrijd zette VV EMST 2 weer druk op de tegenstander. WWNA 3 was goed in balbezit maar kon niet tot grote kansen komen daar in tegen creeerde VV EMST 2 wel kansen waarbij zelfs rond de 12e minuut een doelpunt van VV EMST 2 werd afgekeurd vanwege vermeend buitenspel.

In de 16e minuut was het wel raak en wie anders dan Raychel Cijntjen zette VV EMST 2 met een mooi doelpunt op 1-0. Erg lang kon VV EMST 2 niet van deze voorspong genieten want WWNA 3 scoorde bijna vanaf de aftrap de gelijkmaker waar niemand van VV EMST 2 durfde in te grijpen. Erg jammer want dit was direct een van de schaarse kansen aan de kant van WWNA 3.

VV EMST 2 wilde toch vooruit blijven voetballen en zo snel mogelijk weer op voorsprong te komen. Waar een gelijkspel de ruststand leek te worden was het in de 45e min toch de voorsprong voor VV EMST 2. Een klutsbal in het keepersgebied van WWNA leidde tot de 2-1 waarbij Gerwin Tellegen claimde de bal voor het laatst geraakt te hebben.

Na de thee wilde VV EMST 2 de voorsprong behouden en verder uitbreiden. Direct weer druk zetten en al snel na rust werd een mooie aanval diep gespeeld en vanaf de achterlijn zette Raychel Cijntjen de bal perfect voor op de volledig vrijstaande Gerwin Bomhof die de bal in het lege doel kon schieten. Een polletje zorgde ervoor dat de bal toch over het doel verdween. Een uitgelezen kans om de wedstrijd op slot te gooien. Gerwin Bomhof speelde trouwens deze wedstrijd voor de eerste maal dit seizoen en was opgeroepen vanwege een aantal blessuregevallen aan de kant van VV EMST 2.

Dat Gerwin Bomhof het voetballen nog zeker niet verleerd is liet hij de 2e helft zien. Snelheid, goede passes en een dosis ervaring gaf VV EMST vleugels. In de 65e minuut viel toch de 3-1 en wederom door Gerwin Tellegen die de bal netjes binnenschoot. In de 70e minuut kwam onze keeper Erik Braakman uit het doel om een diepe bal over de zijlijn te schieten. Bij deze actie verstapte hij zich en moest behandeld worden. Aanvulling: later na het schrijven van dit verslag bleek dat Erik zijn enkelbanden gescheurd heft en dit seizoen niet meer in actie zal komen. Overigens heeft hij de wedstrijd met ingescheurde enkelbanden gewoon uitgekeept.

Deed WWNA 3 dan helemaal niets? Ne WWNA speelde eigenlijk best degelijk, veel balbezit en goede lange ballen was een genot om te zien. Dat kan ook niet anders want een aantal spelers van WWNA 3 speelden de afgelopen jaren in verschillende Apeldoornse eerste elftallen.

De wedstrijd leek na de 3-1 gespeeld en VV EMST 2 nam gas terug. Dit resulteerde in de 76e toch in een doelpunt voor WWNA 3 en de spanning was terug in de wedstrijd 3-2. Hiervoor had VV EMST 2 al menig kans gehad op de 4-1 maar toch viel dit doelpunt niet. In de 80e minuut maakte Raychel Cijntjen voor de 2e keer deze ochtend een doelpunt en stond de 4-2 op het scorebord, Na 6 minuten bijgetelde blessuretijd floot scheidsrechter Herwin Rozendal voor het einde van deze wedstrijd.

Een mooie overwinning voor VV EMST 2 waarbij revanche voor de uitwedstrijd werd behaald en de doelpunten door 2 routiniers gemaakt warden. Vandaag een groot compliment aan A1-speler Dennis Kloezeman die de gehele wedstrijd volmaakte en de dag ervoor ook al gevoetbald had met onze A1.

Volgende week om 11:30 uur een lastige uitwedstrijd tegen TKA 2.

Opstelling:

Erik Braakman (k), Gerwin Tellegen (aanv), Herman Bosch, Patrick Langevoort (85e min Delano Bruggink), Sjoerd vd Esschert (32e min Martin Langevoort), Delano Bruggink (45e min Wesley Pannekoek), Raymond de Gunst, Dennis Kloezeman, Gerwin Bomhof (83e min Bas Tiemens), Niek Vijge (74e min Sjoerd vd Esschert), Raychel Cijntjen.

Niet ingevallen:

Roy Wagenvoort