VV EMST 2 voelt zich niet thuis op het kunstgras van SV Epe

Mannen zondag, 2, 4e klasse 12

22 maart 2015 10:00

Verslag:

Kunstgras, niet scherp aan zowel de eerste helft als 2e helft starten was de kernpunten waarop de derby vandaag tegen SV Epe 4 door VV EMST 2 verloren ging.

Vanmorgen mocht VV ENST 2 aantreden in een mooie lentezon op een schitterend sportpark sportpark van SV Epe. De verbouwingen en de aanleg van het schitterende kunstgras veld zijn zaken waar SV Epe trots op mag zijn.

Toch kwam VV EMST 2 maar voor 1 ding naar Epe en dat was winnen. Voor de wedstrijd hamerde trainer Marcel Nieuwenhuis erop dat er scherp gestart moest worden. Vooral omdat VV EMST 2 en kunstgras nog steeds een moeilijke combinatie is mochten we geen fouten maken.

Niets was minder waar want er werd slap gestart en na 6 minuten had SV Epe 4 de bal al achter onze keeper Erik Braakman liggen. Veel te slap verdedigen zorgde ervoor dat de spits van SV Epe met een paar simpelen bewegingen zijn weg naar de goals wist te vinden.

Gelukkig viel door dt doelpunt ook het kwartje aan de kant van VV EMST 2 en werd het voetballen en de bal simpel rond te laten gaan opgepakt. Aan beide kanten waren er kansen maar veel van het spel speelde zich op het middenveld af. Nadat de scheidsrechter al eerder op de stip had kunnen leggen was het in de 30e minuut dan wel het geval. SV Epe 4 maakte een handsbal in de 16 meter en scheidsrechter en oud hoofdtrainer van de VV EMST Rein van Bessen kon niet anders dan een strafschap aan VV EMST 2 toe te kennen.

Herman Bosch ging achter de bal staan en daar waar hij in VV EMST 1 de afgelopen jaren geen strafschap miste schoot van vandaag de bal op de vuisten van de keeper van SV Epe 4 en bleef SV Epe 4 op een voorsprong van 1-0 staan.

Wederom kansen over en weer. Wel moet opgemerkt worden dat SV Epe 4 de bal makkelijker rond liet gaan. Met 1-0 op het scorebord gingen we ook rusten.

In de rust kwam Wesley Pannekoek voor Roy Wagenvoort in het veld en verving Sjoerd vd Esschert Kevin vd Haar. Ook attendeerde trainer Marcel NIeuwenhuis iedereen erop dat de wedstrijd nog niet verloren was en wanneer we nu na de rust wel scherp zouden starten hier nog zeker 3 punten te halen viel.

Toch werd het niet de morgen van VVEMST 1 want na 1 minuut van de 2e helft maakte SV Epe 4 knap de 2-0 en weer liep VV EMST 2 knullig achter de feiten aan. De wedstrijd kabbelde voort en een mat VV EMST 2 kwam niet meer in de wedstrijd. SV Epe 4 monineerde het spel en 5 minuten voor het einde van de wedstrijd gooide SV Epe 4 de wedstrijd definitief op slot door de 3-0 binnen te koppen na een geweldige aanval/voorzet. Dit was tevens de eindstand. Na 90 minuten floot een uitstekende scheidsrechter Rein van Bessen af.

Vandaag  werd duidelijk dat VV EMST 2 en kunstgras niet samen gaan en dat scherp aan de wedstrijd beginnen belangrijk is om in deze klasse mee te kunnen blijven doen.

Volgende week de zware uitwedstrijd tegen het sterke Columbia 3 waar in 2014 knap gewonnen werd door VV EMST 2.

Opstelling:
Erik Braakman (k), Herman Bosch, Patrick Langevoort, Martin Langevoort, Delano Bruggink, Raymond de Gunst, Roy Wagenvoort (45e min Sjoerd vd Esschert), Niek Vijge (85e min Kevin vd Haar), Kevin vd Haar (45e min Wesley Pannekoek), Raychel Cijntjen (62 min Roy Wagenvoort), Gerwin Tellegen.