VV EMST 2 wint in blessuretijd knap van koploper VVOG 2

8 maart 2015 10:00

Erwin Heijmeriks

Verslag:
Vandaag een mooie zonnige dag op sportpark ‘t Hanendarp. Zou dit voorbode zijn van een mooie voetbalmorgen?

Het antwoord op deze vraag was vooraf snel gegeven want koploper VVOG 2 kwam op bezoek en had dit seizoen nog maar 1x verloren. Dus een mooie voetbalmorgen kon het best worden maar punten tegen deze goed spelende tegenstander pakken zou erg moeilijk worden.

Om 10:00 uur werd er door scheidsrechter Erwin Heijmeriks gefloten voor het begin van de wedstrijd.

Trainer Marcel Nieuwenhuis stuurde VV EMST 2 in een 4-5-1 opstelling het veld in. Opdracht was zo lang mogelijk de nul houden en hopen op een spaarzame counter.

Een van de handelsmerken van VV EMST 2 dit seizoen is keihard werken zowel voor als met elkaar. Ook vandaag begon VV EMST 2 fel aan de wedstrijd. Iets waar VVOG 2 aan het begin van de wedstrijd erg aan moest wennen. Ook het hobbelige veld was voor het voetballende VVOG 2 niet in hun voordeel.

De eerste kansjes waren daarom ook voor VV EMST 2 maar het vizier stond nog niet op scherp. Ook VVOG 2 kreeg kansen maar onze keeper Ben Braakman keepte goed. Ben stond na afwezigheid vanwege een blessure voor het eerst sinds maanden weer in het doel omdat zijn broer Erik vorige week tegen de nr 2 Heerde 2 geblesseerd aan zijn knie was geraakt. Dat Ben zolang geblesseerd geweest was zag je niet aan zijn keepen af want hij stond er direct zowel in woord en gebaar.

Ook de rest van VV EMST 2 zat direct goed in de wedstrijd waarbij wel opgemerkt moet worden dat VVOG de beter voetballende ploeg was. Voor de neutrale toeschouwer was het een genot om te zien hoe makkelijk de bal bij dit team rond ging. Ook de vele goede nauwkeurige passes aan de kant van VVOG 2 vielen gewoon op.

VVOG 2 had het moeilijk om door de muur van de VV EMST 2 door te komen wat aan het einde van de eerste helft de eerste irritaties van de kant van VVOG opleverde. Maar de goed leidende scheidsrechter Erwin Herijmeriks kon met zijn optreden de gemoederen op een goede manier weer tot rust krijgen.

Toch hield VV EMST 2 goed stand en waren en kleine kansjes voor onze eenzame spits Raychel Cijntjen.

Met 0-0 werd de rust bereikt, een groot compliment voor de mannen van Marcel Nieuwenhuis. In de rust gaven een aantal spelers aan er al aardig doorheen te zitten maar toch warden er geen wissels toegepast.

Na de rust hetzelfde beeld, een verdedigend VV EMST 2 en een aanvallend naar een doelpunt zoekend VVOG 2. In de 60e minuut kwam Wesley Pannekoek in het veld voor de goed spelende maar moegestreden Sjoerd vd Esschert.

Omdat VVOG 2 maar bleef aanvallen kwam er ruimte bij hen achterin en kwamen er ook kleine maar goede kansen voor VV EMST 2.

In de 71e minuut kwam Kevin van de Haar voor de eveneens moegestreden Niek Vijge, die zelf blij was even op de bank te mogen plaatsnemen.

Dat het nog steeds 0-0 stond was een wonder maar hoe dichter we bij het einde kwamen hoe meer geloof er bij VV EMST 2 kwam dat er een punt te halen viel. VVOG 2 werd onnauwkeuriger en vooral de irritaties richten VV EMST 2 maar ook de kant namen toe. VV EMST 2 maakte hier soms dankbaar gebruik van. Toch liet de nog steeds erg goed leidende scheidsrechter Erwin Heijmeriks zich niet van de wijs brengen. Ook niet toen er een opstootje plaatsvond. Even de wedstrijd stilleggen, de spelers tot rust laten komen en gewoon zonder kaarten weer verder voetballen was exact wat de wedstrijd nodig had.

Met nog een klein kwartier te gaan nam ook de spanning toe maar VV EMST 2 hield stand.

Omdat er een aantal blessurebehandelingen waren geweest en de wedstrijd even stil gelegen had kwam er nog blessuretijd bij de 90 minuten speeltijd. In deze blessuretijd was VV EMST 2 dicht bij een doelpunt want met zijn laatste krachten wist aanvoerder Gerwin Tellegen zich vrij te spelen voor het doel van VVOG 2 en vanuit randje buitenspel op het doel te schieten. Helaas raakte hij de paal.

De moegestreden VV EMST 2 spelers deden deze blessuretijd maar 1 ding en dat was de bal blind naar voren schieten en laat nu in de 94e minuut van de wedstrijd een van deze lange blinde ballen nu net in de voeten van onze eenzame spits Raychel Cijntjen komen en zoals al zo vaak dit seizoen bedacht Raychel zich geen moment en met een korte schietbeweging wist Raychel de bal achter de doelman van VVOG 2 te schieten. 1-0 op het scorebord.

Scheidsrechter Erwin Heijeriks liet nog aftrappen en nog 2 minuten doorspelen en toen was het wonder toch echt waarheid geworden, VV EMST 2 won zeer tegen de verhoudingen in van koploper VVOG 2. Ondanks dat smaakte deze 3 punten goed en VV EMST 2 verstevig hiermee een plekje in de subtop. Op dit moment nr5 met 3 punten achterstand op de nr 2.

Dus toch een zeer mooie voetbalmorgen op sportpark ‘t Hanendarp !!!

Opstelling:

Ben Braakman (k), Herman Bosch, Martin Langevoort, Roy Wagenvoort, Raymond de Gunst, Sjoerd vd Esschert (59e min Wesley Pannekoek), Delano Bruggink, Raychel Cijntjen, Gerwin Tellegen (aanv), Rick van Mourik, Niek Vijge (73e min Kevin vd Haar)

Niet ingevallen:
Bas Tiemens