Emst pakt verdient punt van koploper Alexandria

Alexandria 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

15 april 2012 14:00

Visser, G.

Hoe zou de middag verlopen na een goede voorbereiding  met een week hard werken op de trainingen? De kater van de wedstrijd tegen Deventer uit moest weg gewerkt worden en dan komt ook nog de koploper op bezoek. Geen makkelijke opgave hoor maar wanneer je gelooft in jezelf en zorgt dat je een collectief vormt dan kom je heel ver.

Zo ook deze middag. Een waterig zonnetje, een schrale koude wind over het veld, eigenlijk geen lekker weer om er eens voor te gaan zitten. Maar zeker geen reden om niet te komen want dan mis je een hard werkend en goed spelend Emst waarbij Alexandria technisch beter onderlegd was. De eerste periode van de wedstrijd tasten de elftallen elkaar af zonder tot kansen te komen. De duels waren fel en op de bal met hier en daar af en toe een mooie duik.  Er ontstond pas opwinding in het strafschop gebied van Alexandria toen daar ineens Michel van Essen op de grond lag na duw en trekwerk. Volgens de goed leidende scheidsrechter was dat aan beide kanten iets gebeurt wat niet op het veld thuis zou horen en dus stonden er nog maar 20 spelers op het veld. Een beetje meer ruimte om te voetballen en daar ging Emst vol voor maar helaas moest er af en toe ook ingegrepen worden met als gevolg dat Mark van den Esschert tegen een gele kaart opliep. De rust werd met 0-0 bereikt. Een goed resultaat zeker als je ook weet dat de tegenstander vorige week nog met grote cijfers gewonnen had en nu nog geen doelpunt gemaakt was.

De tweede helft kwam Alexandria beter uit de start blokken met als gevolg dat laatste man Herman Bosch aan de noodrem moest trekken, gevolgd door een gele kaart. Uit de vrije trap die overbleef haalde Alexandria geen voordeel. Uiteindelijk kwamen zij toch op voorsprong door dat Emst niet in de organisatie bleef spelen en te ver van de man bleef lopen. Hierna moesten de mouwen weer omhoog om deze tegenslag weg te werken en daar had Emst precies één minuut voor nodig. Door het goed doorzetten en afwerken van Gerben van Essen kwam de verdiende 1-1. Het vervolg van de wedstrijd stond in het teken van de vele aanvallen van Alexandria. Toch weinig of geen uitgespeelde kansen en als die er wel waren stond daar de beer van Emst, keeper Jan van Zuuk om deze kansen onschadelijk te maken.  Voor Emst ontstonden er ook een aantal goede kansen die er helaas er niet ingingen. Uiteindelijk kwam het eindsignaal van de scheidsrechter en bleef er één punt in Emst. Vandaag even hiervan genieten en dan dinsdag op naar de volgende kampioenskandidaat Apeldoornse Boys, die vandaag maar liefst dertien doelpunten wisten te maken.

Opstelling: Jan van Zuuk, Robbert Mulder, Herman Bosch, Dennis Pannekoek, Gerben de Groot, Lorenzo van Gortel (75e Raymond de Gunst), Tim Vijge, Mark van den Esschert (78e Wouter van Amersfoort), Gerben van Essen (85e Yoeri Zweekhorst), Marc van de Mars, Michael van Essen. Niet ingevallen: Oscar Jonker.