VV EMST 1 zorgt voor schitterende sfeer maar verliest in derby van beter SV Wissel 1

Wissel 1 (zon)

M Kloezeman
Nieck van Doorm
J van Beekhuizen
Martijn Scholten
Niels Opschoor
Nieck van Doorm

Mannen zondag, 1, 5e klasse H

10 mei 2015 14:00

Ihtiyar, V.

Verslag:
Vandaag stond de de derby tussen Emst en Wissel op het programma op de laatste speeldag van de competitie.

Emst verloor de wedstrijd op bezoek in Wissel eerder dit seizoen ruim (5-0) en had dus iets recht te zetten. Wissel daarentegen heeft zich verzekerd van nacompetitie en zou er alles aan doen om met een goed gevoel richting de strijd om promotie te gaan.

Er hing een geweldige sfeer op het sportpark bij de aftrap van dit beladen duel. De Ultras Emst hadden een prachtige sfeeractie voorbereid en DJ Anton had de aanwezige supporters alvast wat opgezweept.

Waar de spelers van Emst vastbesloten waren om een goed resultaat neer te zetten, werd direct vanaf de aftrap duidelijk dat de bezoekers over een betere selectie beschikken. Emst kon een enkele keer gevaarlijk worden (meestal via een lange trap van doelman Ben Braakman), maar het was veelal Wissel dat de klok sloeg.

De gasten kwamen enigszins gelukkig op voorsprong. Een cornerbal werd tot tweemaal toe ongelukkig weggewerkt door een Emster speler en belandde met de nodige pech via de voet van Tim Vijge achter keeper Ben Braakman.

Emst probeerde na de tegentreffer de rug te rechten en was via Jeroen van Essen dichtbij de gelijkmaker, maar zijn schot werd door een Wissel speler van de doellijn gehaald.

Na dat Wissel de score verdubbelde d.m.v een raak geschoten vrije trap, was het duel eigenlijk beslist en werd er in de tweede helft zelfs nog een derde treffer gescoord door de gasten.

Zo sluit Emst het seizoen af met een ruime nederlaag tegen de buurman. Waar de eerste seizoenshelft zeer onder de maat was, werden er in de afgelopen weken toch de nodige punten behaald. Mits de ploeg volgend seizoen met de juiste inzet en werklust verder gaat, zal er ongetwijfeld een beter seizoen gespeeld worden.

Fotoverslag:
Klik hier voor het een fotoverslag van Bas van Maastricht en Herwin Rozendal

Videoverslag:
Klik hier voor een aantal filmpjes van de sfeeracties rondom deze wedstrijd

Opstelling:

Ben Braakman (k), Alex vd Esschert, Robbert Mulder, Robbert Jan Goedhart, Tim VIjge, Wouter van Amersfoort, Youri Zweekhorst (45e min Michael Pannekoek), Lorenzo van Gortel (aanv), Jeroen van Essen, Mark vd Esschert (68e min Gerben van Essen), Sven Jansen (45e min Rene de Wilde)

Wissels/Niet ingevallen:
Rick Mulder (k), Desmond Dijkgraaf

Verslag de Stentor "Epe/Vaassen":
Wissel tankte dit weekend na een mindere periode vertrouwen voor de nacompetitie. Op bezoek bij Emst won de ploeg gistermiddag (0-3). Assistent-trainer Marco Witman sprak van een terechte zege. „Voor beide ploegen stond er weinig meer op het spel. Maar omdat het een derby is, komt er bij deze wedstrijd toch wat extra vuurwerk en emotie kijken. We speelden goed en hebben verdiend gewonnen. Hopelijk zette we deze lijn door.” Assistent- trainer Michel Gerrits van Emst was het met zijn collega eens. „Maar Wissel heeft terecht gewonnen. Zij zijn voetballend beter dan ons. Wij moesten het vooral van strijd en werklust hebben. Daarnaast ontbrak bij ons de scherpte en dat was bij Wissel niet zo.”