VV EMST 1 speelt knap gelijk tegen koploper Sp Deventer 1

19 april 2015 14:00

Sambo, E.A.

Verslag:
Na vier nederlagen op rij werd vandaag de nummer twee van de ranglijst op ons sportpark ontvangen.
SC Deventer was de tegenstander op een zonovergoten 't Hanendárp.

Alex van den Esschert was geschorst. Jeroren van Essen en Desmond Dijkgraaf ontbraken vanwege blessureleed.
De afwezigheid van bovengenoemde spelers werd opgevangen met A-junioren Wouter van Amersvoort en Rick van Mourik. Ook de ervaren aanvaller Gerben van Essen maakte deel uit van de selectie.

Deventer beschikt over een technisch vaardige ploeg en ging (met vier aanvallers) aanvallend van start. Emst was zoekende en had moeite om grip te krijgen op de vier voorhoede spelers en de lopende middenvelders.
Na enkele speldenprikjes werd er door de gasten gescoord uit een hoekschop. De bal werd voorgebracht en viel ongelukkig via Tim Vijge voor de voeten van een Deventer speler. Deze haalde de trekker succesvol over en zodoende keken de Emstenaren zoals al vaker dit seizoen vroeg tegen een achterstand aan.

Emst leek het besef te hebben dat er wat moest veranderen en knokte zich langzaam terug in de wedstrijd. Rene de Wilde kwam na een steekpass van Lorenzo van Gortel voor de Deventer doelman, maar hij wist deze mogelijkheid niet te benutten. En zo werd er gefloten voor de rust met een 0-1 stand.

Tijdens de rust werd de ploeg op scherp gezet en dat was duidelijk zichtbaar bij het begin van de tweede helft.
Binnen 8 minuten draaide Emst de wedstrijd door treffers van Gerben van Essen en Youri Zweekhorst compleet om en werd een achterstand omgebogen naar een voorsprong.
Een stunt leek in de maak, maar ook Sportclub Deventer wist zich terug te knokken in de wedstrijd. Het resulteerde in een gelijkmaker, maar meer dan een 2-2 gelijkspel zat er vandaag voor de bezoekers niet in.

Emst knokte en iedere speler toonde vandaag 120% inzet. Zodoende ging de ploeg met een klein applaus van het veld en kan er met opgeheven hoofd gewerkt worden naar de wedstrijd tegen Go Ahead van aanstaande zondag.

Opstelling:
Ben Braakman (k), Michael Pannekoek (45e min Robbert Jan Goedhart), Rene de Wilde (45e min Gerben van Essen), Dennis Pannekoek, Sven Jansen (45e min Rick van Mourik), Robbert Mulder, Tim Vijge, Lorenzo v Gortel (aanv). Marc vd Esschert, Youri Zweekhorst, Wouter van Amersfoort

Wissels/Niet ingevallen:
Rick Mulder (k)

Verslag de Stentor "Epe/Vaassen":
Emst en Sportclub Deventer moesten de punten delen. Het duel op sportpark het Hanendârp eindigde in 2-2. „We hebben een goede wedstrijd gespeeld”, zei assistent- trainer Michel Gerrits van Emst. „We hebben inzet en strijd geleverd, maar helaas leverde dat maar één punt op. De uitslag is op zich wel terecht, maar er had voor ons wel meer in gezeten. Maar als we op deze manier doorgaan, dan pakken we nog genoeg punten.”

Verslag de Stentor "Salland":
Sportclub Deventer heeft minimaal geprofiteerd van nederlaag van Davo bij Go Ahead. De ploeg van Roy Beumer nam op bezoek bij Emst de koppositie over, zij het niet zoals gewild (2-2). „Hier ben ik niet echt gelukkig mee, nee”, zei Beumer. „We kwamen op achterstand en het was heel lastig daar nog van terug te komen. We waren niet capabel genoeg om ons eigen spel te spelen”, vertelde Beumer. Sportclub heeft nu op basis van doelsaldo de kop overgenomen van Davo.