Wesepe 1 overklast VV EMST 1

Wesepe 1 (zon)

Frank Groot Lipman
Stefan Jansen
Frank Groot Lipman (e.d.)

Mannen zondag, 1, 5e klasse H

12 april 2015 14:00

Dijkhuizen, H.

Verslag:
Na twee nederlagen in het paasweekend kon de ploeg vandaag op zoek naar eerherstel in het duel met Wesepe.

Een ongelukkige voorbereiding (Emst arriveerde te laat op het sportpark van Wesepe en kon zich zodoende maar tien minuten voorbereiden) werd duidelijk zichtbaar in de eerste minuten van de wedstrijd. Emst was nog niet wakker, want binnen tien minuten keek de ploeg tegen een zeer verdiende 2-0 nederlaag aan.
Na een kwartier spelen kwam de ploeg eindelijk een beetje in de wedstrijd. Via Tim Vijge, Lorenzo van Gortel en Rene de Wilde werd er bijna gescoord, maar een eigen doelpunt van een Wesepe speler bracht Emst terug in de wedstrijd. Zo ging de ploeg met een 2-1 achterstand richting de thee.
In de rust moest er noodgedwongen twee keer gewisseld worden. Desmond Dijkgraaf en Youri Zweekhorst verlieten geblesseerd het veld en werden vervangen door Robbert Mulder en Mark van den Esschert.
De scheidsrechter - die duidelijk niet gewenst was van de late aankomst van de vv Emst spelers - negeerde een vlagsignaal van grensrechter René van Leeuwen en zodoende kon Wesepe in een buitenspelsituatie uitlopen naar een 3-1 voorsprong. Niet veel later maakte de thuisploeg ook nog een vierde treffer en wist Emst nog amper gevaarlijk te worden voor het doel van Wesepe.
Al met al een zeer teleurstellende middag voor VV Emst.

Opstelling:
Ben Braakman (k); Robbert Jan Goedhart, Michael Pannekoek, Rene de Wilde, Dennis Pannekoek, Sven Jansen (89e min Rick Mulder), Desmond Dijkgraaf (45e min Robbert Mulder), Tim Vijge, Lorenzo v Gortel (aanv). Alex vd Esschert, Youri Zweekhorst (45e min Marc vd Esschert)

Wissels/Niet ingevallen:
geen

Verslag de Stentor "Epe/Vaassen":
Emst kreeg de vierde nederlaag op rij te verwerken. Wesepe was met 4-1 te sterk. ,,We zitten nu in de hoek waar de klappen vallen’’, zei assistent- trainer Michiel Gerrits. ,,We missen een aantal spelers en dat breekt ons op. Na rust hadden we niks meer in te brengen.’’

Verslag de Stentor "Salland":
Mede door drie treffers van Koen Boerkamp won Wesepe thuis met 4-1 van Emst. Hoewel het elftal al na elf minuten op 2-0 stond, was Wesepe-coach Dave Kok boos in de rust. ,,Na 25 minuten vergaten we nauwkeurig te blijven. We werden gemakzuchtig”, mokte hij. Over het einde van het seizoen is hij stellig. ,,Theoretisch gezien kunnen we nog de periodetitel pakken, dus we gaan er maximaal voor”, stelde Kok.

Verslag website Wesepe: Wesepe had vandaag weinig moeite met Emst, de Emsternaren waren letterlijk en figuurlijk de weg kwijt. Reeds na 3 min. opende Koen Boerkamp de score en 7 min. later verdubbelde Stefan Jansen de stand.Hierna probeerde Emst wat terug te doen en kreeg de hulp van Weseper verdediger Frank Groot Lipman, die de bal langs eigen doelman werkte in de 43 min. Na de thee maakte Koen er nog twee, zijn 2 de middels een vrije trap laag in de hoek, en zette zo de stand op 4-1. Door 3 overwinningen op rij, gaan de roodgelen naar het linker rijtje en wel met 30 punten uit 22 wedstrijden en dit aantal is in 10 seizoenen niet meer gehaald.