VV EMST 1 verliest uit van Terwolde 1

22 maart 2015 14:00

Rootseler, R. van

Verslag:
Emst mocht vandaag aantreden tegen Terwolde. De ploeg van trainer Tonnie Hillebrand begon ietwat gewijzigd aan de wedstrijd, vanwege een schorsing van Alex van den Esschert en een blessure van aanvaller Youri Zweekhorst. Deze werden vervangen door Mark van den Esschert en Robbert Mulder.

Emst begon de wedstrijd aardig en had in de eerste twintig minuten van het duel het overwicht. Emst was het meest in balbezit en werd een aantal keer dreigend, maar zonder echte kansen te creëren.

Langzaam kwam Terwolde beter in de wedstrijd en het was aan doelman Ben Braakman te danken dat de Emstenaren met een 0-0 stand gingen rusten.

Tijdens de rust werden het elftal op scherp gezet, maar desondanks was Terwolde op alle fronten een stapje feller en scherper. Waar het bij Emst de laatste weken qua inzet en werklust juist goed zat, was dat vandaag op Sportpark de Woldermarck juist het grootste probleem.

Niet lang na rust kwam Terwolde op een 1-0 voorsprong en terwijl Emst een gelijkmaker probeerde te forceren, counterde Terwolde naar een tweede treffer.

Emst verliest zodoende met 2-0 en laat de kans liggen om twee plekken te stijgen op de ranglijst.

Hopelijk is er volgende week weer de strijdlust zoals we die in de laatste weken gewend waren. Dan komt SV Twello naar ons Sportpark 't Hanendärp.

Opstelling:

Ben Braakman (k); Robbert Jan Goedhart, Robbert Mulder, Dennis Pannekoek, Rene de Wilde,  Marc vd Esschert (60e min Wouter v Amersfoort), Sven Jansen (76e min Rick Mulder), Desmond Dijkgraaf, Tim Vijge, Lorenzo v Gortel (aanv). Jeroen van Essen

Wissels/Niet ingevallen:
Sjoerd vd Esschert

Verslag de Stentor "Epe/Vaassen":
Bij Emst liep het minder goed. Op bezoek bij Terwolde verloor de ploeg van trainer Toon Hillebrand met 2-0. De oefenmeester had weinig goede woorden over voor zijn ploeg. ,,Ik kan zeggen dat we een off-day hadden, maar dat vind ik te makkelijk. Bij de meeste van mijn spelers was de inzet vandaag niet aanwezig. Het leek wel alsof ze er gewoon geen zin in hadden. Het is erg jammer dat we de goede reeks die we de laatste weken aan het neerzetten waren hierdoor niet hebben kunnen voortzetten.”