VV EMST 1 verliest competitieduel in slotminuten van V en L 1

1 maart 2015 14:00

Moussouli, A.

Verslag:
Na de 5-1 overwinning op Gorssel van vorige week mocht Emst 1 deze week aantreden tegen V&L uit De Vecht.

Emst startte in nagenoeg dezelfde opstelling als vorige week, alleen René de Wilde werd vervangen door Mark van den Esschert, die als diepe spits mocht spelen.
Emst startte slordig en V&L nam direct vanaf de aftrap de overhand. Zonder goed te spelen werden er door de thuisploeg wat kansen gecreëerd, die gelukkig niet doeltreffend werden afgerond.

Het was wel V&L dat de voorsprong nam na ruim een kwartier spelen. De bal werd door Dennis Pannekoek ongelukkig weggewerkt en door een oplettende V&L speler achter doelman Oscar Jonker geschoten. En zo keken de oranje-hemden al vroeg tegen een achterstand aan.

Na de achterstand kwam Emst beter in de wedstrijd. Op een moeilijk bespeelbaar veld was goed voetbal haast onmogelijk, maar werden er wel kansen gecreëerd. Na een goede pass van Tim Vijge werd Youri Zweekhorst gevloerd binnen de zestien en het gevolg was een penalty. Lorenzo van Gortel faalde niet in de afronding en bracht de stand op het scorebord weer gelijk.

Direct na de 1-1 was Emst nogmaals gevaarlijk. Een voorzet van Youri Zweekhorst kon worden binnen gegleden door Lorenzo van Gortel, maar zijn inzet werd op de doellijn weggehaald. Zo werd er gefloten voor de rust met een gelijke stand.

In de tweede helft waaide er een heftige wind over het sportpark in De Vecht. Emst werd onder druk gezet en kwam nog amper van de eigen helft. Door hard te werken bleef de ploeg in de wedstrijd en via Rick van Mourik was Emst nog dicht bij een voorsprong. Echter werd de druk in de laatste tien minuten te hoog, waardoor de winst alsnog naar de thuisploeg ging.

Een sterk spelende Eduard van den Beld kon de bal voorzetten en zijn collega in een rood/wit tenue kon vrij voor Oscar Jonker inkoppen en zo bleven de punten vandaag in De Vecht. Al met al een terechte uitslag, waar Emst met een beetje geluk een punt had kunnen pakken.

Opstelling:

Oscar Jonker (k); Robbert Jan Goedhart (82e min Bart Dijkkamp), Dennis Pannekoek, Marc vd Esschert (72e min Rene de Wilde), Alex vd Esschert, Michael Pannekoek (65e min Rick van Mourik( Desmond Dijkgraaf, Tim Vijge, Lorenzo v Gortel (aanv). Jeroen van Essen, Youri Zweekhorst

Wissels/Niet ingevallen:
Rick Mulder (k)

Bijzonderheden:
Geen

Verslag de Stentor "Epe-Vaassen":

V en L begon sterk aan de wedstrijd en kwam al snel op voorsprong. In de vierde minuut zette Stefan Kamphorst zijn ploeg op 1-0 en de thuisploeg kreeg vervolgens nog een aantal kansen om de voorsprong uit te bouwen. Halverwege de eerste helft kwam Emst echter terug in de wedstrijd. Lorenzo van Gortel bracht de bezoekers met een raak geschoten strafschop op 1-1. V en L had daarna tal van mogelijkheden om opnieuw op voorsprong te komen, maar slaagde hier pas laat in de wedstrijd in. Twee minuten voor het eindsignaal bezorgde Stan Mentink de thuisploeg alsnog de drie punten. ,,Ik ben erg blij dat de winnende goal vlak voor tijd viel, want gezien het speelbeeld hadden we die zeker verdiend’’, aldus V en L- trainer Marc Mölder over het duel.

Verslag de Stentor "Salland":

Ook V en L heeft de eerste overwinning van 2015 te pakken. Emst werd door een laat doelpunt verslagen (2-1). „Eindelijk weer drie punten”, constateerde trainer Marc Mölder. „Het zijn belangrijke punten, waardoor we weer aansluiting hebben naar boven.”