VV EMST 1 wint met grote cijfers competitieduel thuis tegen Gorssel 1

22 februari 2015 14:00

Verberg, R.A.L.

Verslag:
Vandaag werd de competitie hervat met een thuiswedstrijd tegen Gorssel.
Een duel tussen twee teams die er eerder dit seizoen een waar spektakelstuk van wisten te maken. Het duel in Gorssel eindigde namelijk in een 4-5 overwinning voor Emst.

Ook vandaag was er aan doelpunten geen gebrek en ook ditmaal kwam Emst als winnaar uit de bus.

Emst startte in een gewijzigde opstelling ten opzichte van het laatste duel van voor de winterstop. In de basis begonnen o.a. Youri Zweekhorst en Michael Pannekoek, die in de eerste seizoenshelft voornamelijk minuten maakten in het tweede elftal. Ook Robbert-Jan Goedhart keerde na lang blessureleed terug in de basisopstelling.

Na ruim 25 minuten spelen kwam Emst op een 1-0 voorsprong. Het was Michael Pannekoek die de bal vanaf ruim twintig meter achter de doelman van Gorssel schoot.
Voor de openingstreffer was Emst wat sterker, maar werden er geen grote kansen gecreëerd.

Niet lang na de 1-0 kon er voor een tweede keer gejuicht worden. Ditmaal was het Robbert-Jan Goedhart die een afgeslagen cornerbal snoeihard achter de doelman schoot.

En daar bleef het niet bij op deze zondagmiddag. Nog voor rust kreeg Emst de mogelijkheid om het duel definitief te beslissen. Youri Zweekhorst werd onderuit gehaald in het zestienmetergebied, maar Jeroen van Essen zag dat zijn strafschop werd gepareerd door de keeper van Gorssel.

Waar Gorssel in de rust wat tactische aanpassingen deed, gooide Emst slechts enkele minuten na rust het duel alsnog op slot. Een mooie aanval over een aantal schijven werd door Youri Zweekhorst succesvol afgerond. 3-0 en de overwinning was een feit.

Emst beloonde zichzelf met nog twee treffers. Lorenzo van Gortel (kopbal) en René de Wilde (schot) waren trefzeker en daarmee werd het al met al een gemakkelijke middag voor de oranjehemden.

Hopelijk is deze overwinning een voorbode voor een mooie tweede seizoenshelft.

Opstelling:
Oscar Jonker (k); Robbert Jan Goedhart, Dennis Pannekoek (77e min Marc vd Esschert), Alex vd Esschert, Michael Pannekoek (Wouter van Amersdoort), Desmond Dijkgraaf, Tim Vijge, Lorenzo v Gortel (aanv). Rene de Wilde, Jeroen van Essen, Youri Zweekhorst (67e min Martin Langevoort)

Niet ingevallen:
Rick Mulder (k)

Bijzonderheden:
VV EMST mist in 42e minuut penalty

Verslag de Stentor "Epe-Vaassen":

Ook Emst wist gisteren een forse overwinning te boeken. Op eigen veld werd Gorssel met 5-1 verslagen. ,,Dit was een verdiende zege, waar we met het hele team keihard voor gewerkt hebben’’, meldde assistent-trainer Michel Gerrits. ,,Er stond echt een team vandaag, niemand verzaakte. Het enige puntje van kritiek is dat we een paar goals meer hadden moeten maken, maar 5-1 is zeker een mooie uitslag.”

Verslag de Stentor "Zutphen":
Gorssel ontbeert fysieke kracht

GORSSEL – Gorssel heeft gisteren een ruime nederlaag te verwerken gekregen. De dorpsclub ging op bezoek bij Emst en verloor met 5-1. Vooral de fysieke kracht van Emst nekte Gorssel. Coach Marten Klomp zag zijn team geen moment in de wedstrijd zitten. ,,Een zeer terechte nederlaag. We werden vrij simpel aan de kant gezet en hadden geen enkele kans. Maar dat kan gebeuren, je kan altijd een keer verliezen. Vooral fysiek wisten we niet genoeg in te brengen”, zag Klomp. Voor Gorssel was het 5-1 verlies een dure nederlaag, aangezien concurrent Emst Gorssel nu tot twee punten is genaderd.

Verslag de Stentor "Salland":
Het duel tussen Gorssel en Emst werd een fysieke strijd. Gorssel kon daar niet in meegaan en verloor met 5-1. Volgens coach Marten Klomp een terechte nederlaag. „We zaten geen moment in de wedstrijd. Daardoor werden we vrij simpel aan de kant gezet.”