VV EMST 1 verliest geflatteerd van koploper DAVO 1

6 april 2015 14:00

Goudsmit, P.H.

Verslag:

Op tweede paasdag mocht Emst in Deventer aantreden tegen koploper DAVO.

DAVO had de heenwedstrijd in Emst met 2-1 gewonnen en zou vandaag met een overwinning tegen Emst weer een goede stap richting de titel in de 5e Klasse H zetten.
Emst startte ongewijzigd aan de wedstrijd ten opzichte van het duel twee dagen eerder tegen SV Wilp.
DAVO mistte een aantal spelers en direct vanaf de aftrap was te zien dat de Deventenaren niet in super goede vorm verkeren. Het was dan ook Emst die als eerste het vijandelijke doel onder vuur nam. Een schot van René de Wilde werd gepareerd door de keeper en niet veel later was Jeroen van Essen dichtbij een openingstreffer.
Echter valt het kwartje vaak de goede kant op wanneer je bovenaan de ranglijst staat. Zo ook vandaag. Bij de eerste mogelijkheid van DAVO was het meteen raak. Een afstandsschot werd ongelukkig van richting veranderd door Dennis Pannekoek. Het betekende een 0-1 achterstand.
Deze klap kwam Emst niet meer te boven. De ploeg bleef het gehele duel gelijkwaardig aan DAVO, maar de kleine kansen die gecreëerd werden bleven onbenut. DAVO strafte daarentegen de fouten aan Emster-zijde wel af en won zodoende met 3-0.

Opstelling:

Ben Braakman (k); Robbert Jan Goedhart (62 min Michael Pannekoek), Rene de Wilde, Dennis Pannekoek,  Sven Jansen, Desmond Dijkgraaf, Tim Vijge, Lorenzo v Gortel (aanv). Jeroen van Essen (45e min Wouter van Amersfoort), Alex vd Esschert  (69e min Rick van Mourik), Robbert Mulder..

Wissels/Niet ingevallen:
Rick Mulder (k),

Verslag de Stentor "Epe/Vaassen":
Emstkende een beroerd week­end. De ploeg van trainer Toon Hildebrand verloor zaterdag op ei­gen veld van Wilp en ging giste­ren bij koploper Davo met 3-0 on­deruit. Tegen Wilp kwam Emst dankzij twee doelpunten van Jeroen van Essen na een 0-2 ach­terstand nog langszij, maar het had er weinig aan. Enkele minu­ten na de gelijkmaker kwam Wilp opnieuw op voorsprong. Het pleit werd beslecht met een treffer in blessuretijd: 2-4.

Verslag www.deventercentraal.nl:
In de 5e klasse H heeft koploper DAVO met 3-0 gewonnen van Emst. Nummer twee Sportclub Deventer heeft ook gewonnen. Het verschil tussen de titelkandidaten blijft dan ook drie punten.

De trainer van DAVO, Jan Lichtenberg, vond Emst in het begin van de wedstrijd sterker, maar: “We zijn niet echt in gevaar geweest. En wij maken de doelpunten dan op de juiste momenten.” In de 21e minuut maakte Gerrit Amelink de eerste treffer voor DAVO.

In de tweede helft werd het al gauw 2-0. In de 47e minuut verdubbelde DAVO de score. Tien minuten later maakte Danny Bosman de derde voor DAVO. En daar bleef het ook bij.
Lichtenberg vond niet dat zijn ploeg goed speelde: “Het was zeker geen beste wedstrijd van ons. Het was eerder een degelijke wedstrijd. Het resultaat is op dit moment heel belangrijk voor ons. En 3-0 is dan een goeie uitslag.”

Met nog vijf wedstrijden te gaan voor DAVO is het ongekend spannend wie er promotie maakt naar de 4e klasse. DAVO heeft nu al 52 punten verzameld in 5H. Sportclub Deventer heeft er nu 49. Volgende week gaat DAVO op bezoek bij Wissel.

Emst blijft op plek twaalf staan met zeventien punten. Volgende week heeft Emst weer een uitwedstrijd, ditmaal tegen Wesepe.