VV EMST 1 wint competitieduel thuis tegen de nr 3 Lettele 1

15 maart 2015 14:00

Oosterman, T.

Verslag:
Na overwinningen op Gorssel en CUPA is Emst goed uit de winterstop gekomen, maar wachtte vandaag met Lettele een geduchte tegenstander. Lettele won de eerste periode van de competitie en speelt nog mee om het kampioenschap in 5H.

Zoals gebruikelijk na de winterstop startte Emst in een 4-3-3 formatie en de enige wijziging ten opzichte van het duel van vorige week was een wisseling van doelman. Ben Braakman verving de geblesseerde Oscar Jonker onder de lat.

Lettele probeerde vanaf de start van het duel de controle te nemen. Emst zakte wat in en liet Lettele de bal tot aan de middenlijn rondspelen. Deze tactiek bleek succesvol, want na een foute pass van één van de Lettele verdedigers kon Jeroen van Essen afronden en bracht hij een voorsprong voor Emst op het scorebord.

Lettele ging vanaf dat moment met een extra aanvaller spelen en schoof een centrale verdediger door naar het middenveld. De bezoekers wisten slechts een enkele keer gevaarlijk te worden (via vrije trappen en hoekschoppen), maar telkens belandde de bal achter de doellijn of werd deze uit de lucht geplukt door Ben Braakman.

Daarentegen werd Emst gevaarlijk in de counter door de snelheid van Youri Zweekhorst en René de Wilde te gebruiken. Het resulteerde in een domme overtreding van één van de Lettele verdedigers met al geel op zak. Hij kreeg zijn tweede prent en kon vertrekken.

Lettele moest opnieuw zijn tactiek aanpassen en nog voor rust leek Emst een genade klap te geven. Jeroen van Essen reageerde alert op een afvallende bal en hij schoot snoeihard raak. Zo kon Emst met een riante 2-0 voorsprong gaan rusten.

In de tweede helft probeerde Lettele met tien spelers zich terug te vechten in de wedstrijd, maar ook in het tweede bedrijf werden er geen grote kansen gecreëerd door de gasten. Uit het niets maakte Lettele nog wel de aansluitingstreffer, maar niet veel later besliste Dennis Pannekoek de wedstrijd met een prachtige vrije trap.

Een knappe overwinning van Emst op een sterke tegenstander. Volgende week wacht de ontmoeting met Terwolde. Een overwinning zal betekenen dat Emst verder stijgt op de ranglijst.

Opstelling:

Ben Braakman (k); Robbert Jan Goedhart (63 min Robbert Mulder), Dennis Pannekoek, Rene de Wilde, Alex vd Esschert 53e min Marc vd Esschert), Sven Jansen (70e min Wouter van Amersfoort), Desmond Dijkgraaf, Tim Vijge, Lorenzo v Gortel (aanv). Jeroen van Essen, Youri Zweekhorst

Wissels/Niet ingevallen:
RIck Mulder (k)

Verslag de Stentor "Epe/Vaassen":
Ook Emst slaagde erin drie pun­ten te pakken. Op eigen veld was de ploeg van trainer Toon Hille­brand met 3-1 te sterk voor Lettele. De oefenmeester sprak van een matige wedstrijd. ,,Het was een rommelig duel met veel balverlies aan beide kanten. Wij kwamen wat gelukkig op 1-0 en nadat zij vlak voor rust met een man min­der kwamen te staan, waren ze het spoor volledig bijster. Al met al hebben we terecht gewonnen, want we waren continu de boven­liggende partij.”

Verslag de Stentor "Salland":
Lettele verloor voor de tweede week op rij, ditmaal tegen Emst (3-1). Na de nipte 0-1 nederlaag tegen Deventer van vorige week speelden de mannen van trainer Paul Roskam in een aangepaste formatie. „We speelden met vier spitsen, omdat we in de nacompetitie ook in een situatie terecht kunnen komen dat we dat gaan doen. Het gaat er nu puur om dat we ons goed voorbereiden op de play-offs”, stelde Roskam.

Verslag "www.vvlettele.nl":

Nadat Lettele vorige week de cruciale wedstrijd mbt de bovenste plaatsen ongelukkig verloor met 0-1 is er voor Lettele behalve de drie punten niet meer te behalen in de uitwedstrijd bij Emst. Het sein voor trainer Paul Roskam om ook eens andere jongens de kans te geven en jongens met lichte blessures wat meer rust te gunnen. Lettele probeerde vanaf het begin Emst vroeg onder druk te zetten en daarbij werd er over het gehele veld 1:1 gespeeld. Gevolg van deze speelstijl is wel dat je veel persoonlijke duels moet winnen om daadwerkelijk de baas te zijn op het veld. Maar daar schortte het behoorlijk aan. Na een vroege achterstand wegens slordig balverlies achterin volgde er nog meer tegenslag voor Lettele voor rust. Een rode kaart voor Joost Meijerink na twee keer geel, waarbij de eerste wel heel makkelijk gegeven werd door de erg matig fluitende scheidsrechter. Dit warrige fluiten deed hij echter twee kanten op. Met tien man kwam Lettele ook nog op een 2-0 achterstand. Na rust probeerde Lettele er nog het beste van te maken. De ploeg had het meeste balbezit, maar mistte stootkracht voorin om potten te breken. Een kwartier voor tijd komt Lettele op 2-1 via Martijn Beltman. Emst wordt wat paniekerig, maar door een benutte vrije trap in de blessuretijd is het alsnog beslist: 3-1. Een middag waarin het voor Lettele allemaal niet zo liep zoals graag gewild. Basis blijft echter 100% inzet en de wil om je duels te winnen. Deze overtuiging zal de komende tijd weer moeten worden getoond.