VV Emst 3 knokt zich terug en houdt 3 punten in Emst

AGOVV 3 (zon)

Mannen zondag, 3, 7e klasse 24

12 april 2015 10:00

Vandaag een wedstrijd tegen de nummer 3 van de competitie, AGOVV 3 uit Apeldoorn. Afgelopen maandag, 2e paasdag speelden we nog de uitwedstrijd bij AGOVV, deze ging nipt verloren met 1-0. We misten vandaag toch nog weer een aantal spelers, waaronder Lejo Kerkdijk, Sander Horst, Jan van Zuuk en Henk Post.

Er werd om 10 uur afgetrapt. Het was voor beide partijen even kijken, maar al gauw waren er aan beide kanten kleine kansen, maar het werd niet gevaarlijk. Tot de 20e minuut Edwin Eenkhoorn de bal knap aangespeeld kreeg, en de bal via de binnenkant van de paal binnenschoot, 1-0 voor Emst!!

Tot aan de rust waren er niet heel veel kansen meer te vinden, op een paar kansen van de scheidsrechter na dan, zo werd AGOVV nog een penalty onthouden, maar volgens mij was daar verder ook weinig aan de hand. Zo ging Emst 3 met een 1-0 voorsprong richting de thee.

Na rust wisten we bijna zeker dat AGOVV ging komen, helaas was het binnen 5 minuten gelijk, door slecht verdedigen van Emst kant. De spits van AGOVV schoot hem heel knap binnen. Zo konden beide ploegen weer opnieuw beginnen. In de 60e minuut kreeg AGOVV een strafschop, het was Mark Dijkgraaf die de bal op de hand kreeg, hij werd in de rug geduwd, maar de scheidsrechter besloot hem toch op de stip te leggen. De spits van AGOVV schoot hem binnen. 1-2 voor AGOVV.

Het drama voor Emst was weer compleet, weer een achterstand na voor te hebben gestaan. Maar Emst liet zich niet kennen, en niet veel later mocht Emst een corner nemen, en was het de meegekomen Rolf Boeve die de bal kon binnenkoppen, 2-2.

Wederom gelijk, maar Emst vond een punt niet genoeg, en niet veel later was het Gerdo Boeve, die op aangeven van Edwin Eenkhoorn wist te scoren. Zo kwam Emst toch weer knap langszij namens de gebroeders Boeve.

Kort voor het einde van de wedstrijd kreeg Emst nog een laatste kans, waarbij nog een doelpunt kon worden gevierd. Het was Ronald van de Velde, die de bal wist binnen te tikken op aangeven van Edwin Eenkhoorn.

Een knappe overwinning op wederom een team uit de top 3 van de competitie. Volgende week gaan we op bezoek bij Voorwaarts Twello 10 in Zwello.

Opstelling:
Michael van Essen; Rolf Boeve, Gerrit van Zuuk, Arno Riphagen, Jordy Kuiper; Mark Dijkgraaf, Hendri Bekamp(30e min Marty Mulder), Ronald van de Velde(70e min Arno Tiemens); Gerben van Essen, Edwin Eenkhoorn, Michael Bossenbroek (80e min Gerdo Boeve)

Afwezig:
Jan van Zuuk, Lejo Kerkdijk, Henk Post en Sander Horst