VV Emst 3 komt knap terug van achterstand en houdt een punt over

Groen Wit '62 5 (zon)

Mannen zondag, 3, 7e klasse 24

8 maart 2015 10:30

Vandaag een wedstrijd tegen het iets hoger geplaatste Groen Wit ’62 5. De vorige wedstrijd was een debacle voor Emst, 6-1 voor bij de rust, eindstand 6-6. Vandaag waren op 2 spelers na compleet. Lejo Kerkdijk was verhinderd wegens werk, en Jan van Zuuk nog wegens blessure.

Om half 11 was de aftrap op een goed kunstgras veld, was in het begin allemaal beetje afzien wat te doen, maar al gauw waren er kansen voor Groen Wit, maar deze waren niet gevaarlijk. Tot er in de 20e minuut geklungel in de organisatie was bij Emst, de bal kwam moeilijk weg, en Marty Mulder raakte de bal compleet verkeerd waardoor hij achter Michael van Essen belandde, eigen doelpunt, 1-0 Groen Wit.

Emst moest even weer tot rust komen na dit doelpunt, er werd wat op elkaar gebekt, maar al gauw was de rust terug in het spel. Kort na het doelpunt was het aan de andere kant raak, Marty Mulder kreeg de bal aangespeeld op de hoek van 16 meter, en haalde maar eens uit, en verdween in de verre hoek, 1-1. Een kleine 10 minuten later was het echter Groen Wit dat weer toe sloeg en de 2-1 binnen wisten te schieten.Emst ging wederom op zoek naar de gelijkmaker, en deze kwam er bijna maar het was Edwin Eenkhoorn die de bal te slap inschoot. Vervolgens aan de andere kant was het wederom raak voor Groen Wit, door slecht handelen in de verdediging van Emst, 3-1. Kort voor rust was het dan eindelijk Emst dat wat terug kon doen, een vrije trap op de hoek van de 16 meter. Michael Bossenbroek ging achter de bal staan, en probeerde het in 1 keer, de bal verdween achter de keeper, 3-2.

Na de rust begon Emst gretiger aan de 2e helft, met als doel een snelle gelijkmaker. Deze kwam er echter niet, er waren wel wat kansen voor Emst, maar helaas kon de keeper van Groen Wit telkens redding brengen. Tot in de 70e minuut Marty Mulder knap vrij werd gespeeld, en hij zijn derde doelpunt van de ochtend kon maken, helaas was daarvan 1 in het verkeerde doel. Tot het einde bleef het een erg spannende wedstrijd met aan beide kanten kans op de 4-3 voorsprong, maar deze kwam er uiteindelijk niet. Het bleef bij een 3-3 eindstand, daar kon Emst uiteindelijk tevreden mee zijn.

Volgende week gaan we op bezoek bij WSV 11 uit Apeldoorn, dat 1 plek lager geklasseerd staat als Emst 3.

Opstelling:

Michael van Essen; Jordy Kuiper (88e min Gerdo Boeve), Mark Dijkgraaf, Arno Riphagen (55e min Arno Tiemens), Sander Horst; Marty Mulder, Rolf Boeve, Henk Post (46e min Hendri Bekamp), Ronald van de Velde (46e min Gerrit van Zuuk); Michael Bossenbroek, Edwin Eenkhoorn.