VV Emst 3 wint thuis van koploper Albatross 7

Mannen zondag, 3, 7e klasse 24

1 maart 2015 10:00

Jan Dijkgraaf

Vandaag de eerste wedstrijd na de winterstop, en gelijk een lastige wedstrijd thuis tegen koploper Albatross 7, uit Apeldoorn. We hadden vandaag 3 afwezigen, Jan van Zuuk en Gerrit van Zuuk wegens blessures en Lejo Kerkdijk wegens ziekte.

Om 10 uur werd er afgetrapt, en het was voor beide partijen even kijken hoe de wedstrijd zou lopen. Van beide kanten waren er kleine kansjes, maar werd nooit echt gevaarlijk. In de 25e minuut was het dan wel raak, een steekpass van Mark Dijkgraaf kwam voor de voeten van Marty Mulder, en hij faalde niet, 1-0. Er waren na het eerste doelpunt over en weer kansen, maar het bleef bij een 1-0 ruststand.

Na de rust werden er aan Emsterkant een aantal wissels doorgevoerd, hierdoor was het weer even wennen. Binnen een paar minuten kwam Emst tijdelijk met 9 man tegen 10 man te staan(geel voor Mark en Ronald, geel tegenstander) maar toch kwamen we al gauw op  2-0, de keeper Jack Overtrek van Albatross wou de bal wegschieten, maar de bal belandde bij Edwin Eenkhoorn in de voeten en kon hem van zo’n 25 meter over de keeper heen schieten, 2-0.

Na dit doelpunt liet Emst zich inzakken, en Albatross moest nu van zich laten gelden. Ze kregen al snel een aantal enorme kansen, maar telkens kon Michael van Essen redding brengen. In de 60e minuut was het dan wel raak voor Albatross, een bal werd slecht weggewerkt, waardoor een speler van Albatross kon binnentikken, 2-1. De angst bij Emst begon alweer toe te nemen, het zal toch weer niet. Toch wel, niet veel later was het wederom Albatross dat wist te scoren, 2-2.

De wedstrijd lag weer helemaal open, maar Emst moest zich weer even herpakken. Er bleven over en weer kansen ontstaan, maar deze werden niet benut. Tot in de 80e minuut Edwin Eenkhoorn werd weggestuurd, hij kwam alleen op de keeper te staan, maar bewaarde het overzicht, en legde de bal op de meegekomen Michael Bossenbroek, en hij schoot de bal tegen de touwen. 3-2. Vervolgens werd de wedstrijd vrij rustig uitgespeeld, en kon Emst eindelijk na 7 wedstrijd op rij verliezen weer is juichen.

Volgende week spelen we een uitwedstrijd tegen Groen Wit 5, uit Apeldoorn.

Opstelling:

Michael van Essen; Jordy Kuiper(Arno Tiemens), Mark  Dijkgraaf, Arno Riphagen, Sander Horst; Marty Mulder, Henk Post(Rolf Boeve), Ronald van de Velde, Hendri Bekamp(Gerdo Boeve); Edwin Eenkhoorn, Michael Bossenbroek.

Afwezig:

Jan van Zuuk, Gerrit van Zuuk en Lejo Kerkdijk