VV EMST 1 boekt verdiende overwinning op hekkesluiter Epse 1

7 december 2014 14:00

Aksoy, H.

Verslag:

Na de ruime nederlaag van vorige week tegen SV Wissel waren de spelers van Emst 1 er vandaag op gebrand om tegen Epse weer eens de volle winst te pakken. De laatste overwinning dateerde namelijk al van 5 oktober, toen er met 4-5 werd gewonnen bij VV Gorssel.

Emst startte de wedstrijd in een 4-4-2 opstelling en zocht aan het begin van de wedstrijd direct de aanval. Er werd soms slordig gespeeld, maar desondanks kreeg de ploeg een aantal mogelijkheden om de score te openen. Zoals niet voor het eerst dit seizoen waren het de gasten die de voorsprong namen. Een vrije trap belandde ongelukkig op het hoofd van Emst-speler Sven Jansen en via hem viel de bal achter de eigen doelman Oscar Jonker die kansloos was.

Emst oogde even wat geschrokken, maar pakte de draad snel weer op. Op slag van rust veroverde Jeroen van Essen de bal ten hoogte van de middenlijn. Hij vond Lorenzo van Gortel die een verdediger passeerde en de bal achter de doelman van Epse schoof.  Zo kon Emst toch nog met een opgeheven hoofd richting de thee.

In de tweede helft was Emst duidelijk de betere ploeg. Epse werd gedwongen tot het spelen van een lange bal en via Jeroen van Essen en René de Wilde was de ploeg tweemaal dicht bij een voorsprong. Ook vanuit de tweede lijn werd er getracht een tweede treffer te maken maar schoten van Tim Vijge en Lorenzo van Gortel werden geblokt.

Het duurde tot aan de 85e minuut alvorens Emst eindelijk de verdiende -  en later winnende - treffer maakte. Mark van den Esschert mocht aanleggen voor een vrije trap en verraste de keeper van Epse in de verre hoek. 2-1 en dit was tevens de eindstand.

Al met al een verdiende overwinning voor Emst, die met een beetje meer scherpte en geluk hoger uit had kunnen vallen. Volgende week wacht de laatste wedstrijd voor de winterstop, dan treden de mannen van Emst 1 aan tegen de nummer 2 op de ranglijst Sportclub Deventer.

Opstelling:
Oscar Jonker; Robbert Mulder, Dennis Pannekoek, Mark vd Esschert, Desmond Dijkgraaf (82e min Martin Langevoort); Tim Vijge, Lorenzo v Gortel, Sven Jansen (78e min Michael Pannekoek); Jeroen van Essen,  Dennis Stoevenbeld, Rene de Wilde (60e min Roy Wagenvoort)

Niet ingevallen:
Rik Mulder

Verslag "de Stentor Epe/Vaassen":
Emst was op eigen veld te sterk voor Epse: 2-1. Een rake vrije trap van Mark van Esschert vlak voor tijd bleek beslissend. De winnende trainer Toon Hillebrand sprak van een verdiende zege. ,,Op strijdlust en conditie waren wij beter.”

Verslag "de Stentor Salland":
Emst en
Epse hadden een onderonsje in de kelder van de vijfde klasse H. Epse verspeelde een voorsprong, thuisclub Emst won: 2-1. Epse- trainer Jos Rump: „ We staan nu vier punten achter op Emst.Volgende week wacht Wilp. Hopelijk pakken we nog wat punten voor kerst.”