VV EMST 1 zwaar onderuit in derby tegen Wissel 1

30 november 2014 14:00

Mulder, G.J.

Verslag:

Vandaag stond voor vele Emst spelers en supporters DE wedstrijd van het jaar op het programma. Namelijk de derby tegen onze buren van SV Wissel.

Een echte wedstrijd werd het eigenlijk nooit, want SV Wissel bleek direct vanaf de aftrap over een betere ploeg te beschikken. Het elftal van Wissel zocht vanaf de eerste minuut de aanval en dwong Emst terug op de eigen helft. Ondanks dat Emst bij een 0-0 stand nog een aantal keren kon mee voetballen, was direct duidelijk dat het een zware middag zou worden.

Niet tegen de verhouding in maakte aanvaller Daan Smid de openingstreffer door een bal via de onderkant van de lat binnen te schieten. Het was diezelfde Daan Smid die niet veel later ook de tweede SV Wissel treffer voor zijn rekening nam. Een hoekschop viel via een scrimmage in het zestienmetergebied van Emst voor zijn voeten en hij schoot uiterst beheerst binnen.

Emst probeerde de schade enigszins beperkt te houden tot aan de rust, maar dit lukte niet. De van SV Epe overgekomen aanvaller Niek van Doorn kon wegdraaien bij Emst-verdediger Dennis Pannekoek en plaatste de bal vanaf randje-zestien over doelman Oscar Jonker heen. En zo bleek er van een echte derby al voor de thee geen sprake meer.

In de tweede helft leek Emst de wedstrijd beter onder controle te hebben, maar het was Wissel dat nog twee keer scoorde. Deze doelpunten werden beide gemaakt door Van Doorn.

Emst deed niet veel terug en werd amper gevaarlijk richting het doel van de tegenstander.

De beste man aan Emster-zijde was vandaag de twaalfde man. De supporters van Emst trakteerde de oranje-hemden op een zogeheten 'Pyro Show' en maakte op deze manier nog enigszins indruk in Wissel.

Hopelijk kan de ploeg van trainer Tonnie Hillebrand tijdens de return in mei een betere indruk achterlaten.

Volgende week wacht eerst de ontmoeting met het tevens laaggeklasseerde Epse.

Opstelling:
Oscar Jonker; Robbert Mulder, Dennis Pannekoek, Alex vd Esschert (55e min Mark vd Esschert), Desmond Dijkgraaf; Tim Vijge, Lorenzo v Gortel, Sven Jansen (75e min Marc vd Mars); Jeroen van Essen (75e min Jordy van Schoonhoven), Dennis Stoevenbeld, Rene de Wilde

Niet ingevallen:
Rik Mulder

Verslag "de Stentor Epe/Vaassen":
OokWissel wist zijn thuiswedstrijd met ruime cijfers te winnen. De club uit Epe won de derby tegen Emst met 5-0. Nieck van Doorm en Daan Smid waren de gevierde mannen bij de thuisploeg. Van Doorm wist drie keer het net te vinden, de andere twee doelpunten kwamen op naam van Smid. Wissel-trainer Arnold Cornelisse was na afloop erg tevreden over het spel van de thuisploeg. ,,We spelen de laatste tijd goed verzorgd voetbal en ik ben blij dat we dat tijdens deze beladen derby ook hebben kunnen laten zien. We waren duidelijk de betere ploeg, creëerden veel kansen en zijn geen moment in de problemen gekomen. Ik ben erg tevreden en hoop dat we deze lijn de komende wedstrijden kunnen doorzetten.’’