VV EMST 1 weet weer niet te winnen

23 november 2014 14:00

Ihtiyar, V.

Verslag:

Vandaag stond het duel met SV Wesepe op het programma. Een onbekende tegenstander, want in de afgelopen jaren stonden beide ploegen nauwelijks tegenover elkaar.
Op basis van de stand op de ranglijst zou het mogelijk moeten zijn om weer eens drie punten in Emst te houden.

Het duel begon evenwichtig. Het was duidelijk dat Emst probeerde te aanvallen en dat Wesepe over een gelijkwaardige ploeg beschikt.
Echter werd er door de thuisploeg zeer slordig omgegaan met het balbezit en werden er over het gehele fout veel verkeerde keuzes gemaakt.
Het vele onnodige balverlies bij Emst resulteerde in een aantal vlijmscherpe counters van de bezoekers en een 0-2 ruststand. Wesepe kon op voorsprong komen uit een terecht gegeven strafschop en niet veel later werd een puike voorzet prima ingekopt door een van de aanvallers.

In de tweede helft had Emst weliswaar de intentie om terug te komen in de wedstrijd, maar waren de gasten duidelijk de betere ploeg. Slechts vijf minuten na de rust werd het duel definitief beslist en in de daaropvolgende minuten kon Emst een ruime (0-5) nederlaag niet voorkomen.

Emst staat met slechts vijf punten uit tien wedstrijden op een één na laatste plaats in de competitie. Kan het aankomende weekend tegen buurman SV Wissel voor de ommekeer gezorgd worden?

Opstelling:
Oscar Jonker; Robbert Mulder, Dennis Pannekoek, Alex vd Esschert, Desmond Dijkgraaf; Tim Vijge, Lorenzo v Gortel (80e min Michael Pannekoek), Sven Jansen; Jeroen van Essen, Dennis Stoevenbeld (45e min Marc vd Mars), Rene de Wilde

Niet ingevallen:
Jordy van Schoonhoven

Verslag "de Stentor Epe/Vaassen":
Emst kreeg op eigen veld een forse nederlaag te verwerken. Het elftal van trainer Toon Hillebrand verloor met 0-5 van Wesepe. ,,De gifbeker moet bij ons blijkbaar helemaal leeg’’, aldus een teleurgestelde Hillebrand. ,,We kwamen weer vroeg op achterstand en alles wat verkeerd kon gaan, ging bij ons verkeerd. Al moet ik zeggen dat de uitslag gezien het spelbeeld wel een beetje geflatteerd is.’’

Verslag "de Stentor Salland":
Wesepe heeft Emst met ruime cijfers opzij gezet (0-5). Trainer Dave Kok: „We hebben geen enkel probleem gehad en hadden zelf meer kunnen scoren. Een ruime uitslag. Al was het veldspel niet best.”