VV EMST 2 walst over V en L 2 heen

V en L 2 (zon)

Herman Bos (penalty)
Raymond de Gunst (vrije trap)
. onbekend

Mannen zondag, 2, 4e klasse 12

23 november 2014 10:00

Hoven, J.A.

Verslag:

Vandaag mochten we, VV EMST 2, aantreden tegen de nummer 4 van de competitie V en L 2. Zelf stonden we na de goede reeks van de afgelopen weken op een 6e plek. Elk seizoen is V en L 2 weer een lastige tegenstander voor ons want ze spelen het zelfde soort voetbal en hebben vaak jonge snelle spelers in hun team.

Om 10:00 uur trapten de mannen van Marcel Nieuwenhuis af en vanaf het eerste moment probeerden we druk te zetten en de tegenstander het voetballen moeilijk te maken. Al in de 4e minuut van de wedstrijd was het raak. Onze keeper Erik Braakman kreeg de bal en trapte deze vanuit zijn handen richting de spitspositie. Wie anders dan Raychel Cijntje nam de bal aan, draaide goed weg bij zijn tegenstander en mocht alleen op het doel af, 1-0. Nog geen 2 minuten laten had de wedstrijd al op slot gegooid kunnen worden want een op maat gegeven voorzet werd helaas door Wesley Pannekoek op de paal geschoten. De eerste helft kabbelde zo door. VV EMST 2 bleef hard werken en V en L 2 probeerde te gaan voetballen maar dit lukte hen niet. Na ongeveer 20 minuten verloor VV EMST 2 wat scherpte en kwam V en L 2 toch beter in haar spel maar goed verdedigend en keeperswerk aan VV EMST 2 kant voorkwam dat de kleine kansjes van V en L 2 benut werden. Ook aan onze, VV EMST 2, kant waren er kansen maar niet meer dan dat. Ook mocht opgemerkt worden dat de KNVB-scheidsrechter dhr Hoven uit Vaassen een goede wedstrijd floot. Niet overal voor fluiten, lekker laten voetballen en af en toe een praatje/geintje met de spelers waren zijn ingrediënten.

In de rust 2 wissels aan de kant van VV EMST 2, de uit Mali teruggekeerde Marc vd Esschert kwam in het veld voor aanvoerder Gerwin Tellegen en Bas Tiemens werd vervangen door Delano Bruggink.

Direct na de rust zette V en L 2 goed druk en kregen zij goede kansen op de gelijkmaker. Eigenlijk hadden zij een van de kansen moeten benutten. Maar zoals het wel vaker in het voetbal gaat gooide VV EMST 2 de wedstrijd op slot door in de 48e en 52 minuut de 2-0 en 3-0 te maken. De 2-0 kwam tot stand na goed doorjagen van Wesley Pannekoek en nadat de keeper van V en L 2 de bal losliet was hij er als de kippen bij de 2-0 te maken. De 3-0 werd gescoord door Marc vd Esschert die deze aanval zelf opzette en zichzelf mooi vrijspeelde waardoor hij de bal goed kon binnenschieten. Toch liet V en L 2 na deze tegendoelpunten de koppies niet hangen en probeerden toch de aansluitingstreffer te maken. Ook werd het spel van V en L 2 wat harder en werden er pittige overtredingen gemaakt. De nog steeds goed fluitende scheidsrechter hield de wedstrijd goed in de hand en had geen kaarten nodig. In de 71e minuut werd er een overtreding door V en L 2 gemaakt maar nu binnen de 16 meter. Een penalty was het gevolg en de scheidsrechter had de verdediger van V en L 2 eigenlijk met een kaart naar de kant moeten sturen. Waarschijnlijk deed de stand hem anders doen beslissen. Herman Bosch die eerder dit seizoen nog miste deed dat nu niet en schoot de 4-0 feilloos binnen.

V en L 2 probeerde het nog wel maar de wedstrijd was gespeeld. Voor VV EMST 2 sinds jaren weer eens comfortabele voorsprong en vanuit deze situatie werd de bal lekker rondgespeeld en volgden er nog een aantal mooie aanvallen. In de 88e minuut ging Wesley Pannekoek alleen op de keeper af maar werd van achteren neergehaald. Een vrije trap op ongeveer 20 meter van de goal en een gele kaart voor de verdediger van V en L 2 waar een andere kleur eigenlijk op zijn plaats was geweest maar weer deed de scheidsrechter dit in de geest van de wedstrijd goed. Raymond de Gunst nam plaats achter de bal en schoot de 5-0 goed binnen al moet wel gezegd worden dat de keeper van V en L 2 niet geheel vrijuit ging.

Na 90 minuten floot de scheidsrechter voor het eindsignaal en was een klinkende overwinning op de nummer 4 V en L 2 een feit. Door deze overwinning klimt VV EMST 2 naar deze 4e plek en mogen ze volgende week aantreden tegen de nummer 3 WWNA 3 die met een wedstrijd meer en 2 punten meer de 3e plek bezetten. Als VV EMST 2 deze lijn kan doorzetten kan het wel eens een mooi seizoen voor de mannen van trainer Marcel Nieuwenhuis gaan worden in deze toch best wel pittige reserve 4e klasse.

Opstelling:
Erik Braakman, Herman Bosch, Patrick Langevoort (72e min Martin Langevoort), Bas Tiemens (45e min Bas Tiemens), Roy Wagenvoort, Michael Pannekoek, Gerwin Tellegen (aanv),(45e min Marc vd Esschert)(80e min Bas Tiemens), Raychel Cijntjen (83e min Gerwin Tellegen), Wesley Pannekoek, Raymond de Gunst, Martin Langevoort (56e min Sjoerd vd Esschert).