VV EMST 1 weet weg naar boven nog niet te vinden tegen SV Twello 1

Bijzonderheden:

Dennis Pannekoek (VV EMST) mist in 70e minuut een penalty

Verslag:

Vandaag mocht de ploeg van Tonnie Hillebrand aantreden in en tegen Twello. Met een overwinning zou de ploeg aansluiting vinden bij de middenmoot in de 5e klasse H.

Twello bleek over een zeer jonge ploeg te beschikken, met technisch vaardige spelers. Emst startte de wedstrijd zeer slordig op een moeilijk bespeelbaar veld. Veel onnodig balverlies en de duels werden overal op het veld verloren.
Het gevolg was een vroege treffer van Twello na dat een spits kon profiteren van een onoplettendheid in de Emster verdediging.

De treffer van Twello leek Emst niet wakker te schrikken en de thuisploeg bleef het betere van het spel houden. Emst werd amper gevaarlijk voor het doel van Twello en in de omschakeling waren de oranjehemden overal op het veld een stap te laat. Het resulteerde dan ook in een tweede treffer voor Twello voor de rust.

In de tweede helft probeerde Emst de draad op te pakken. Het was weliswaar meer in balbezit, maar het bleef de onderliggende ploeg.
Via een strafschop kreeg Emst de mogelijkheid om terug te komen in de wedstrijd, maar de strafschop van Dennis Pannekoek werd gestopt door de keeper van de gastheren.

Niet veel later was het Twello dat de wedstrijd definitief besliste. Een hoekschop werd uit een scrimmage voor het doel van Oscar Jonker binnengewerkt door een Twello speler.

Twello besloot het duel uit te spelen en Emst werd nog slechts 1 keer gevaarlijk. Een prachtige steekbal van middenvelder Tim Vijge werd succesvol afgerond door Lorenzo van Gortel, maar deze ere-treffer werd afgekeurd door de scheidsrechter wegens buitenspel.

Al met al een zeer terechte overwinning voor Twello, dat de gehele wedstrijd de bovenliggende partij was. Het enige lichtpuntje aan Emster zeide was het debuut van A1 speler Bart Dijkamp.

Opstelling:
Oscar Jonker; Robbert Mulder, Dennis Pannekoek, Alex vd Esschert (65e min Bart Dijkkamp), Desmond Dijkgraaf; Jordy van Schoonhoven (52 min Raymond de Gunst), Tim Vijge, Lorenzo v Gortel, Sven Jansen; Jeroen van Essen, Dennis Stoevenbeld (70e min Rick van Mourick)

Niet ingevallen:
Rick Mulder

Verslag "de Stentor Epe/Vaassen":
Ook Emst verloor. Het moest op bezoek bij Twello en verloor het duel met 3-0. Dennis Pannekoek miste na ruim een uur spelen een strafschop voor Emst. Trainer Toon Hillebrand: ,,Dat had de om­mekeer kunnen zijn. Twello scoor­de snel daarna de 3-0, waarna het afgelopen was.’’

Verslag "de Stentor Salland":
Twello versloeg directe concurrent Emst (3-0). Trainer Martin Berends: „Een dik verdiende overwinning. Hier werken we sinds het begin van het seizoen naar toe. Een prima teamprestatie. Het geeft een goed gevoel.”