VV EMST 3 heeft wederom last van een tweede helft syndroom

Mannen zondag, 3, 7e klasse 24

9 november 2014 10:00

Erwin Heijmeriks

Vandaag een thuiswedstrijd tegen buurman KCVO 6. We misten vandaag een redelijk aantal spelers door blessures, Gerdo Boeve, Jan van Zuuk, Sander Horst, Arno Riphagen, Arno Tiemens en Ronald van de Velde. Gelukkig waren Henk Riphagen, Bouke Seinstra, Herman Nijkamp en Martin Hogeboom bereid mee te doen, dank hiervoor, klasse!!

De wedstrijd werd om 10 uur afgetrapt door KCVO. Gelijk was al duidelijk wie er het initiatief nam, het was Emst dat op zoek ging naar de goal, maar die kwam er nog niet gelijk. Er werden wel een aantal kansjes gecreëerd, maar nooit echt gevaarlijk, totdat na 20 minuten Michael Bossenbroek knap vrij werd gespeeld, en de eerste van de wedstrijd maakte, 1-0

Na de goal ging Emst gelijk op zoek naar het volgende doelpunt, deze kwam ero ok, een prachtige lange bal van Gerrit van Zuuk op Michael Bossenbroek, die het overzicht kon bewaren, en de meegelopen Lejo Kerkdijk de bal op maat gaf, 2-0 voor Emst. Met nog 20 minuten te gaan was Emst al weer goed op weg, kort voor rust werd het nog 3-0, randje zestien was het Michael Bossenbroek met een verwoestend schot die zijn tweede wist te maken, 3-0.

Na de rust moest Emst die ellendige tweede helft nog voetballen, de laatste wedstrijden was dit geen goede combinatie. Maar Emst ging door, en er waren wederom kleine kansen. Echter 10 minuten na rust was het Lejo Kerkdijk die de bal in zestien afpakte, maar ook de man naar de grond werkte, strafschop. Deze werd beheerst binnengeschoten, 3-1. Emst leek van slag, maar het werd al gauw recht gezet, want aan de andere kant kwam de bal in de kluts bij de vrijstaande Marty Mulder, die van randje zestien de bal met een geplaatst schot binnenschoot, 4-1.

Aan de andere kant werd er helaas ook weer gescoord een afstandsschot van de laatste man van KCVO was onhoudbaar voor Michael van Essen, 4-2. Niet veel later was het wederom de laatste man die op kon komen, en niet werd aangepakt, hij kon de bal weer binnenschieten, 4-3. Het zal toch niet weer Emst 3 gebeuren, een ruime voorsprong weggeven. Maar 10 minuten voor tijd was het toch KCVO dat wederom wist te scoren, 4-4.

En dit was ook de eindstand, en zo wist Emst 3 weer een ruime voorsprong weg te geven.

Gelukkig is er volgende week geen wedstrijd gepland, en dit komt tevens goed uit, dan kan heel Emst 3 naar het feest van Jaap en Gerben in de Schepop.

Opstelling:

Michael van Essen; Jordy Kuiper, Gerrit van Zuuk, Mark Dijkgraaf, Bouke Seinstra; Henk Post(Marty Mulder), Lejo Kerkdijk, Hendri Bekamp, Martin Hogeboom; Herman Nijkamp(Rolf Boeve), Michael Bossenbroek(Henk Riphagen)

Afwezig:

Gerdo Boeve, Jan van Zuuk, Sander Horst, Arno Riphagen, Arno Tiemens, Ronald van de Velde