VV Emst 3 geeft tweede helft enorme voorsprong uit handen

Mannen zondag, 3, 7e klasse 24

26 oktober 2014 10:00

Gerjan Rodijk

Vandaag een thuiswedstrijd tegen Groen Wit ’62 5. We misten vandaag een aantal spelers door blessures, Gerdo Boeve en Arno Riphagen. Lejo Kerkdijk was wederom verhinderd. Hierdoor hadden we vandaag 14 spelers op het veld staan.

De wedstrijd werd om 10 uur afgetrapt door Groen Wit. Het was echter gelijk vanaf de aftrap al raak, een voorzet van de zijkant verdween in het doel, 0-1. Niks aan de hand, er zijn nog 89 minuten te spelen. Na dit doelpunt was het Emst dat het initiatief nam, en 5 minuten later was het al raak, het was Michael Bossenbroek die een knappe aanval af wist te rondden,1-1.

Emst ging vervolgens verder op zoek naar de voorsprong in de wedstrijd, die kwam er al gauw, het was nu Edwin Eenkhoorn die af kon ronden, 2-1. Het ging hard aan de kant van Emst, want niet veel later was het alweer raak, wederom Edwin die het net wist te vinden,1-3. De kansen werden nu eindelijk wel afgemaakt, want het was al gauw 4-1, door een knap doelpunt van Marty Mulder. Voor de rust liep Emst nog uit naar 6-1 via doelpunten van Marty en Edwin. Zo ging Emst met een flinke voorsprong de rust in.

In de rust werden er twee wissels doorgevoerd, Sander Horst voor Ronald van de Velde en Henk Post voor Marty Mulder. Aan het begin van de tweede helft bleek al gauw dat Groen Wit anders ging spelen, ze werden wat agressiever in hun spel en er kwamen al gauw kansen. En zo stond het kort na de rust al 6-2 door een fout in de verdediging. Emst was een beetje van slag, en moest op zoek naar een nieuw doelpunt, maar die kwam er niet, maar juist aan de andere kant, 6-3.

Emst moest nu toch opletten want Groen Wit leek er weer in te gaan geloven. Emst probeerde het wel, maar hoe makkelijk het de eerste helft ging, zo stroef ging het de tweede helft. Zo was het de rappe linksbuiten die Jordy Kuiper er totaal uit liep, en de bal binnen wist te schieten, 4-6. Kort hierna kon Emst voor korte tijd met 10 man verder door een gele kaart voor Jordy Kuiper. Emst kon Groen Wit op dat moment nog aardig tegenhouden.

Na tien minuten was Emst weer compleet, en waren er nog vijf minuten te spelen. Deze vijf minuten werd al gauw 18 minuten, want de scheidsrechter had er aardig wat tijd bij geplakt. In de blessuretijd wist Groen Wit helaas nog twee keer te scoren nog fouten in de verdediging van Emst, hierdoor eindigde de wedstrijd in een 6-6 gelijkspel, en mag Emst het zich zwaar aanrekenen, want het was een enorm slechte tweede helft. Gauw vergeten en op naar volgende week, dan spelen we een derbywedstrijd tegen Epe 7. De wedstrijd begint dan om 10.00 uur op Sportpark Wachtelenberg.

Opstelling:

Michael van Essen; Jordy Kuiper, Gerrit van Zuuk, Rolf Boeve,Arno Tiemens; Hendri Bekamp(Jan van Zuuk), Marty Mulder(Henk Post), Mark Dijkgraaf, Ronald van de Velde(Sander Horst); Edwin Eenkhoorn, Michael Bossenbroek

Afwezig:

Gerdo Boeve, Lejo Kerkdijk,Arno Riphagen