VV EMST 1 onderuit tegen Cupa 1

26 oktober 2014 14:00

Taflan, C.

Verslag:

De wedstrijd Cupa – VV Emst werd een wedstrijd om snel te vergeten.

Van de strijdlust uit de wedstrijd van vorige week was weinig meer te zien deze middag in Bussloo. Het resulteerde in een 2-0 achterstand binnen een kwartier spelen. Simpelweg omdat de spelers van Cupa overal op het veld een stapje feller waren.

Na de vroege 2-0 achterstand probeerde Emst de rug te rechten. Het kwam iets beter in de wedstrijd en creëerde ook enkele kleine mogelijkheden. Gescoord werd er niet.

In de tweede helft was het voornamelijk Cupa dat de klok sloeg en de Emster verdediging kon niet voorkomen dat de thuisploeg nog tweemaal tot scoren kwam.

Kortom, een wedstrijd om snel te vergeten. De Emster mannen kunnen zich volgende week revancheren in een thuiswedstrijd tegen Terwolde.

Opstelling:
Oscar Jonker, Dennis Pannekoek, Jordi van Schoonhoven, Desmond Dijkgraaf, Alex vd Esschert, Robbert Mulder, Dennis Stoevenbeld, Lorenzo van Gortel (aanv), Jeroen van Essen, Sven Jansen (76e mijn Tim Vijge), Youri Zweekhorst (61e min Gerben van Essen)

Niet ingevallen:
Rick Mulder, Robbert Jan Goedhart, Marc vd Mars

Verslag "de Stentor Epe/Vaassen":
Routinier neemt Cupa bij de hand
In de vijfde klasse H wist Cupa gister­middag op eigen veld Emst met ruime cijfers te verslaan. De thuisploeg won de wedstrijd met 4-0. Volgens hoofdtrainer Bram Wan­sink had Cupa de zege vooral te danken aan een sterke beginfase en aan de 37-jarige Bjorn de Haan, die vanwege een aantal blessures binnen de selectie zijn rentree maakte in het eerste elftal. ,,We zakten na een sterke openingsfase wat in, maar na rust nam Bjorn het elftal bij de hand en leidde ons verder naar de zege. Fantastisch dat hij dat op zijn leeftijd nog kan, daar moet ik hem zeker een com­pliment voor maken.” Oefenmees­ter Toon Hillebrand van Emst sprak van een terechte nederlaag, maar vond de uitslag wel wat ge­flatteerd. ,,We hadden zeker geen recht op punten, maar hadden met iets meer geluk wel nog min­stens twee goals kunnen maken.

Verslag "de Stentor Salland":
Een outsider voor de nacompetitie. Zó omschreefCupa­ trainer BramWansink zijn team na de gewonnen wedstrijd tegen Emst (4-0). De oefenmeester maakte gebruik van de 37-jarige Bjorn de Haan, die vijf jaar ouder is dan de trainer zelf. „Bjorn is een oud-speler van het eerste. Vanwege blessures bij ons wilde hij wel meedoen. Hij bracht rust in het elftal. Dit is een goede teamprestatie.”