VV Emst 3 benut opgelegde kansen niet en speelt gelijk tegen Welsum 1

Welsum 1 (zon)

Mannen zondag, 3, 7e klasse 24

19 oktober 2014 10:00

Vandaag een uitwedstrijd tegen de hekkensluiter van de competitie, Welsum 1. We misten vandaag een aantal spelers door blessures, Gerdo Boeve, Ronald van de Velde en Arno Tiemens. Lejo Kerkdijk was verhinderd wegens werk. Vandaag hadden we daarom de beschikking over Bouke Seinstra, waardoor we vandaag 13 spelers op het veld hadden staan.

De wedstrijd werd om 10 uur afgetrapt, en al binnen twee minuten hadden we aan Emster kant 3 opgelegde kansen via Edwin en Bouke, maar geen van de kansen werd benut. Emst ging echter verder en al gauw kwamen er meerder kansen, maar het doel werd niet gevonden. Echter aan de andere kant kreeg Welsum zijn allereerste kans, en deze was gelijk raak, door slecht verdedigen van Emst. De onterechte 1-0 voor Welsum.

Emst ging op zoek naar de gelijkmaker, en kreeg wederom een aantal kansen, maar weer werden deze niet benut. Echter aan de andere kant was het weer raak, een vrije trap werd zo binnengeschoten. 2-0 voor Welsum. Emst was hierdoor een beetje van slag en moest het weer op zien te pakken, want van deze ploeg hoeft echt niet verloren te worden. 10 minuten  voor de rust was het dan eindelijk raak, het was Michael Bossenbroek, die van randje zestien binnen kon schieten, 2-1. Kort voor het rustsignaal was het Mark Dijkgraaf die op avontuur ging, de zestien binnen ging, en werd neergehaald, strafschop voor Emst. Gerrit van Zuuk ging achter de bal staan, maar door een slecht genomen strafschop, kon de 75 jarige keeper de bal stoppen.

Na de rust ging emst op zoek naar de gelijkmaker, Emst had de Tweede helft wel de overhand, kreeg zo nu en dan kansen, maar de bal wou er niet in. Totdat Gerrit van Zuuk het is van grote afstand probeerde, de keeper kon de bal nog stoppen, maar rolde toch het doel in, 2-2. Kort na het doelpunt was het echter wederom Gerrit van Zuuk met een afstandschot, nu kon de keeper wel redding brengen, maar had Edwin Eenkhoorn nog kans voor de rebound, maar had met de kopbal last van de zon. Niet veel later was het Mark Dijkgraaf die het probeerde met een afstandschot, de bal werd nog even aangeraakt, maar verdween in de goal, 3-2 voor Emst. Nu kon Emst op zoek gaan naar de beslissing, maar het was helaas aan de andere kant nog weer raak. Het was de spits van Welsum die de bal kon doorkoppen achter Michael van Essen. 3-3. Dit was vervolgens ook de eindstand. Het was vandaag weer een slechte wedstrijd. Hopen dat we de kansen in de volgende wedstrijd wel om kunnen zetten in doelpunten.

Volgende week zondag spelen we een thuiswedstrijd tegen Groen Wit ’62 5 uit Apeldoorn. De wedstrijd begint dan om 10.00 uur op Sportpark ’tHanendarp.

Opstelling:

Michael van Essen; Arno Riphagen, Gerrit van Zuuk, Rolf Boeve(Jordy Kuiper),Sander Horst; Bouke Seinstra, Marty Mulder, Mark Dijkgraaf, Henk Post; Edwin Eenkhoorn, Michael Bossenbroek(Hendri Bekamp).

Afwezig:

Gerdo Boeve, Arno Tiemens, Ronald van de Velde en Lejo Kerkdijk