VV EMST 1 verspeeld in blessuretijd ruime voorsprong tegen V en L 1

19 oktober 2014 14:00

Modderkolk, W.M.

Verslag:

Na het spektakelstuk in Gorssel van twee weken geleden mocht vv Emst vandaag aantreden tegen buurman V&L. Op de laatste zomerdag van het jaar viel er opnieuw veel te genieten op sportpark ‘t Hanendarp.

Emst begon goed aan de wedstrijd en liet de bal rondgaan. V&L werd teruggedrongen op de eigen helft en kwam meteen goed weg na dat Emst spits Dennis Stoevenbeld oog in oog met de V&L doelman snoeihard de paal trof.

V&L, dat vooral via hoge ballen naar de boomlange spits Eduard van de Belt gevaarlijk probeerde te worden, had moeite om in de wedstrijd te komen.
Maar niet voor het eerst dit jaar lukt het de tegenstander van vv Emst wel om als eerste de score te openen. Een lichte overtreding op de rand van het strafschopgebied werd door de gasten feilloos benut en opnieuw keken de mannen van trainer Tonnie Hillebrand tegen een achterstand aan.

Emst leek geschrokken na het tegendoelpunt en begon slordiger te spelen. V&L nam meer en meer het heft in handen, maar werd desondanks maar amper gevaarlijk voor het doel van Oscar Jonker.
Waar een aantal supporters al richting het clubhuis gingen voor de rust, werd vv Emst middenvelder Sven Jansen nog eenmaal de diepte in gestuurd door de sterk spelende Dennis Stoevenbeld. Jansen faalde niet en zorgde voor de dikverdiende gelijkmaker op slag van rust.

Na de rust was het opnieuw Emst dat de klok sloeg en ditmaal werden de kansen wel benut. Yordi van Schoonhoven zorgde voor 2-1 en niet veel later deed Youri Zweekhorst er nog een schepje bovenop.
V&L liet de moed niet varen en ging anders spelen. De centrale verdediger werd doorgeschoven naar de spitspositie en de ploeg uit De Vecht ging alles of niets spelen. De nieuwe speelwijze was effectief, want de gasten uit De Vecht kwamen direct terug in de wedstrijd. Een voorzet van één van de V&L spelers werd zeer ongelukkig door Emst verdediger Desmond Dijkgraaf achter de eigen doelman gewerkt. 3-2.

Emst liet zich verder inzakken en werd steeds verder teruggedrukt door de bezoekers. Omdat de gasten inmiddels één op één waren gaan spelen, kwamen er aan de andere kant ruimtes voor de vv Emst. Waar een treffer van Mark van der Mars op een discutabele manier werd afgekeurd door de scheidsrechter, maakte Youri Zweekhorst zijn tweede doelpunt van de middag.
Met een 4-2 stand op het scorebord leek het voor Emst een kwestie van de wedstrijd uitspelen. V&L bleef hoge ballen in het zestienmetergebied pompen, maar net als in het eerste bedrijf van de wedstrijd resulteerde dit niet in veel kansen. De uitploeg werd met name uit standaard situaties gevaarlijk en het was dan ook niet gek dat de ploeg uit een vrije trap opnieuw terug in de wedstrijd kwam.

En daar bleef het niet bij. Slechts enkele minuten later (inmiddels al zeer diep in blessuretijd) mochten de gasten opnieuw aanleggen voor een vrije trap. Ook deze werd binnen geschoten, waardoor Emst op een gelijkspel bleef steken.

Onnodig puntverlies voor de Emsternaren, maar met het vertoonde spel en de nodige werklust kan de ploeg met vertrouwen richting de wedstrijd tegen Cupa van volgende week.

Opstelling:
Oscar Jonker, Dennis Pannekoek, Jordi van Schoonhoven (70e min Marc vd Mars), Desmond Dijkgraaf, Alex vd Esschert, Lorenzo van Jeroen van Essen.

Niet ingevallen:
Rick Mulder,

Verslag "de Stentor Epe/Vaassen":
Emst en V en L hielden in 5H zondag beiden een punt over aan hun onderlinge treffen.
Het werd een doelpuntrijke remise: 4- 4. Youri Zweekhorst scoorde tweemaal voor Emst. Tom Kamphorst deed
hetzelfde namens V en L.

Verslag "de Stentor Salland":
Vrije trappen redden V en L
TERWOLDE – V en L heeft in de vijfde klasse H op de valreep een punt meegenomen op bezoek bij Emst (4-4). Omdat V en L-trainer Marc Mölder op vakantie was, nam Hein Kerkdijk de honneurs waar. Hij zei: „Scoor je vlak voor tijd uit twee vrije trappen, dan is dit een gestolen punt.” Vorige week kon het duel niet doorgaan, vanwege het overlijden van clubicoon Harrie Kamphorst. „Uit respect droegen we rouwbanden en hielden we een minuut stilte. De familie Kamphorst is een begrip binnen V en L. Zijn zoon Ruud zat op de bank, z’n neven speelden.”