VV Emst 3 verzuimt het zelf af te maken

Albatross 7 (zon)

Mannen zondag, 3, 7e klasse 24

12 oktober 2014 9:30

Vandaag de eerste uitwedstrijd van het seizoen 2014-2015 tegen de koploper, Albatross 7.

We waren vrijwel compleet op twee spelers na, Gerdo Boeve nog steeds geblesseerd en Michael van Essen wegens andere verplichtingen.En daarom hadden we vandaag Jan van Zuuk op doel.

Om half 10 werd er afgefloten, en het begin van de wedstrijd was wat mager van beide kanten. Na een klein kwartier spelen was het Albatross met de beste kans tot dan toe, maar Jan van Zuuk stond in de weg. Kort hierna was het echter Jan die het veld moest verlaten van wege een blessure, nu kregen we wederom een verassing op doel, Rolf Boeve.

Na een kleine 20 minuten was het Michael Bossenbroek die weg werd gestuurd, de keeper uitspeelde, en de bal via een verdediger binnenschoot, 0-1!

Emst kon vervolgens op zoek naar het tweede doelpunt, deze kwam er echter bijna, maar het was Edwin Eenkhoorn die de bal op de paal zag verdwijnen, en niet veel later, had Michael Bossenbroek de kans zijn tweede van de ochtend te maken, maar de keeper stond in de weg.

Kort hierna was het helaas wel raak aan de andere kant, de bal werd voorgegeven en binnengekopt door slecht verdedigen van Emst. Vervolgens was het echter na de aftrap al 2-1 door balverlies, waardoor de spits de bal binnen kon schieten.

Na rust ging Emst echter op zoek naar de gelijkmaker, deze kwam er echter niet, het was een speler van Albatross die de bal op doel schoot, en Rolf Boeve onderschatte de bal, waardoor de bal in doel verdween. Kort hierna was het echter 3-2, Marty Mulder werd weggestuurd door Jordy Kuiper, Marty speelde een tegenstander uit, en speelde de bal naar de vrijstaande Michael Bossenbroek die zijn tweede van de ochtend binnenschoot.

Nu werd het tot einde van de wedstrijd toch weer spannend, maar helaas was het Albatross dat kort voor tijd de 4e binnenschoot. Kort voor het einde vielen er aan beide kanten nog gele kaarten, maar dit had geen invloed meer op de wedstrijd. Zo werd de eindstand 4-2.

Volgende week spelen we een uitwedstrijd tegen Welsum 1 op Sportpark de Bongerd in Welsum.

Opstelling:

Jan van Zuuk(Gerrit van Zuuk); Jordy Kuiper, Rolf Boeve, Mark Dijkgraaf(Arno Riphagen)), Sander Horst; Hendri Bekamp, Lejo Kerkdijk(Henk Post), Ronald van de Velde, Marty Mulder; Edwin Eenkhoorn, Michael Bossenbroek.

Afwezig:

Gerdo Boeve en Michael van Essen