Marc vd Mars schiet VV EMST 1 in 90e minuut naar 1e competitieoverwinning

5 oktober 2014 14:00

Velic, Z.

Verslag:

In een waar spektakelstuk op Sportpark ‘Gerstlo in Gorssel heeft Emst z’n eerste driepunter van het seizoen weten te bemachtigen. Het duel, dat vanaf de eerste tot aan de laatste minuut boeiend was werd uiteindelijk door Vv Emst spits Marc van der Mars beslist.

Gorssel kende duidelijk een betere seizoenstart dan VV Emst, maar vanaf de eerste minuut was zichtbaar dat beide ploegen niet veel van elkaar in niveau verschillen. Het was Emst dat de score opende. Marc van der Mars werd aangespeeld op de rand van het zestienmetergebied, draaide weg bij zijn tegenstander en plaatste de bal met een bekeken schuiver langs de jonge doelman van Gorssel.

Een  voorsprong voor de oranjehemden.

Van die voorsprong kon niet lang worden genoten.  De linkerspits van Gorssel werd aangespeeld en deze wist Emst verdediger Robbert Mulder te passeren in het zestienmetergebied. Met een sliding probeerde Robbert te corrigeren, maar hierbij raakte hij de bal licht aan met zijn hand. De conclusie van de scheidsrechter was een strafschop, die door Gorssel spits Van Dam feilloos werd binnengewerkt.

Na de gelijkmaker werd Gorssel sterker en dit resulteerde (opnieuw) in een achterstand voor vv Emst. Het was weer Van Dam die met een solo door de Emst defensie zorgde voor een voorsprong voor de thuisploeg. Emst oogde wat aangeslagen, maar wist nog voor de rust terug te komen in de wedstrijd. Tim Vijge loste een schot vanaf ongeveer 20 meter.  René de Wilde toucheerde de bal licht met zijn hak, waardoor de keeper van Gorssel op het verkeerde been stond. 2-2. Dit was tevens de ruststand.

Na de thee werd het spelbeeld niet anders. Beide ploegen speelde volop voor de winst en het was Emst dat daarin een eerste klap uitdeelde. Het was opnieuw Tim Vijge die een schot loste op het doel van Gorssel. De bal werd door de verdediging van Gorssel niet goed weggewerkt en het was Jordy van Schoonhoven die de bal binnen prikte. Opnieuw een voorsprong voor vv Emst dus.

Met de voorsprong voor vv Emst besloot Gorssel nog meer op de aanval te gaan spelen. Het bracht een grote, sterke extra spits in het veld en er werd meteen een soort van ‘alles of niets’ gespeeld door de thuisploeg. Hierdoor kwam er automatisch meer ruimte voor vv Emst en in de counter waren de Emsternaren tot drie keer toe dichterbij een grotere voorsprong.  Lorenzo van Gortel raakte twee keer de lat en Jordy van Schoonhoven werd vlak voor hij kon afronden gestuit door een Gorssel verdediger.

Waar Emst verzuimde om de voorsprong te vergroten, kwam Gorssel terug in de wedstrijd. Wie anders dan Van Dam zorgde er met een vrije trap en een kopbal voor dat de thuisploeg ineens weer op voorsprong stond.

Emst oogde even aangeslagen, maar wist toch de rug te rechten.  De moe gestreden rechterspits Jordy van Schoonhoven werd vervangen door Dennis Stoevenbeld en het was de laatstgenoemde die Emst terug bracht in de wedstrijd.  Na een foute inspeelpass van de Gorssel aanvoerder kwam de bal via Lorenzo van Gortel en Rene de Wilde voor de voeten van Stoevenbeld, die de bal snoeihard binnen schoot.

Met nog enkele minuten te spelen leken beide ploegen zich neer te leggen bij een gelijkspel.  Echter zat het geluk Emst eindelijk een keer mee en kon de overwinning als nog binnen worden gehaald.

Stoevenbeld bracht de bal voor en het was Marc van der Mars die de bal binnen knikte en daarmee zijn tweede treffer van de wedstrijd op het scorebord bracht.

Eindelijk weer een overwinning voor vv Emst!

Opstelling:
Oscar Jonker, Dennis Pannekoek, Jordi van Schoonhoven (78e min Dennis Stoevenbelt), Desmond Dijkgraaf, Alex vd Esschert,  Marc vd Mars, Tim Vijge, Lorenzo van Gortel (aanv), Rene de WIlde (87e min Raymond de Gunst), Marc vd Esschert (34e min Sven Jansen), Robbert Mulder.

Niet ingevallen:
Rick Mulder, Jeroen van Essen

Verslag "de Stentor Epe/Vaassen":
In de vijfde klasse H maakten Gorssel en Emst er een waar spektakelstuk van. Emst won het duel met 4-5, maar daar ging een hoop spanning en sensatie aan vooraf.
Beide ploegen vochten zich meerdere malen terug van een achterstand en toonden veel veerkracht. Het was uiteindelijk Marc van der Mars die in de blessuretijd met zijn tweede goal van de middag de wedstrijd in het voordeel van Emst besliste. ,,Ik wil mijn eigen ploeg, maar zeker ook Gorssel een compliment maken voor de enerverende strijd die ze aan het publiek hebben laten zien. Daarnaast ben ik blij met de mentale weerbaarheid die mijn spelers hebben getoond en ben ik trots op de manier waarop ze de overwinning over de streep hebben getrokken’’, zei de winnende trainer Toon Hildebrand.

Verslag "de Stentor Salland":
Ook Gorssel wil dit jaar meedoen om promotie. Maar volgens oefenmeester Ronald Stap moet die doelstelling bijgesteld worden na de nederlaag tegen Emst (4-5). „Ons doel was om bij de eerste drie te eindigen. Maar dat lukt op deze manier niet. We maakten net als vorige week - drie persoonlijke fouten.”