VV EMST 1 weet ook 4e competitieduel niet te winnen

28 september 2014 14:00

Oosterman, T.

Verslag:

Op een zonovergoten sportpark 'd Olde Leeuwenbarg ging Emst op zoek naar eerherstel. Na drie verloren duels op rij moest in Wilp gezorgd worden voor de eerste winstpartij van het seizoen.

Emst startte aardig aan de wedstrijd en had het meeste balbezit. Via voorzetten van linksback Mark van den Esschert werd Emst een aantal keren gevaarlijk voor het doel van Wilp. Het was echter de thuisploeg dat op slag van rust toe wist te slaan. Een vrije trap werd scherp voor het doel gebracht en nota bene de kleinste aanvaller van Wilp wist de bal binnen te knikken.

Zo kon Emst dus opnieuw met een achterstand richting de thee.

Na de rust kwam Emst wel goed uit de startblokken. De ingevallen spits Mark van der Mars werd via een steekbal van Lorenzo van Gortel voor het doel gezet en schoot de bal snoeihard tegen de touwen.

Na de gelijkmaker gingen beide ploegen op zoek naar de overwinning. Het resulteerde in kleine kansen over en weer.

Echter was het opnieuw Wilp dat weer op voorsprong kwam. Desmond Dijkgraaf ontving zijn tweede gele kaart en mocht voortijdig gaan douchen en uit de daarop volgende vrije trap maakte de thuisploeg de 2-1.

In het laatste kwartier probeerde tien Emsternaren nog wel terug in de wedstrijd te komen, maar via een scherpe counter was het Wilp dat de wedstrijd definitief besliste.  Eindstand: 3-1.

Opstelling:
Oscar Jonker, Dennis Pannekoek, Robbert Jan Goedhart (16e min Jordi van Schoonhoven), Desmond Dijkgraaf, Alex vd Esschert,  Dennis Stoevenbeld (60e min Marc vd Mars) , Tim Vijge, Lorenzo van Gortel (aanv), Rene de WIlde, Marc vd Esschert, Jeroen van Essen.

Niet ingevallen:
Rick Mulder, Raymond de Gunst

Verslag "de Stentor Epe/Vaassen":
Op bezoek bij Wilp verloor Emst, de ploeg van trainer Toon Hilde­brand, met 3-1. Marc van de Mars maakte het doelpunt van Emst, dat de wedstrijd met tien man moest uitspelen. Desmond Dijk­graaf kreeg tien minuten voor het eindsignaal zijn tweede gele kaart. Hildebrand: ,,Deze wedstrijd ver­diende wat mij betreft geen win­naar.’’

Verslag "de Stentor Salland":
Wilp won met 3-1 van Emst, maar maakte het zichzelf nog onnodig moeilijk. „We stonden lang op voorsprong en hadden kansen om die uit te breiden, maar dat deden we niet”, analyseerde Jie Fan Chung, de trainer van Wilp. „Als de tegenstander dan gelijk maakt, wordt het nog wel even spannend. We waren de betere partij, maar het bleef te lang gelijk staan. Daarmee maakten we het ons lastig.”