VV EMST 3 wint knap van Eerbeekse Boys 7

Mannen zondag, 3, 7e klasse 24

21 september 2014 10:00

Gerjan Rodijk

Vandaag de tweede competitiewedstrijd tegen Eerbeekse Boys 7. Vandaag misten we wederom de geblesseerde Gerdo Boeve, en Sander Horst was afwezig wegens een weekendje weg. Om 10 uur werd er afgetrapt tussen twee op papier gelijkwaardige teams(vorig seizoen Winst uit en Verlies thuis). Emst begon vanaf de aftrap vrij gretig aan de aftrap, maar grote kansen bleven uit. Na een klein kwartier spelen was het Edwin Eenkhoorn die de bal kreeg aangespeeld, zichzelf vrijspeelde en verwoestend uithaalde, de bal verdween binnenkant paal in het doel, 1-0 voor Emst.

Na dit doelpunt ging Emst wat achterover leunen, hierdoor nam Eerbeekse Boys het initiatief. Ze kwamen er zo nu en dan door met een afstandsschot, maar Michael van Essen kon telkens de bal makkelijk pakken. Tot aan de rust was het Eerbeekse Boys dat op zoek bleef gaan naar de gelijkmaker, maar ze wisten het doel niet te treffen want teleksn was het de sterk keppende Michael die in de weg stond. Marty Mulder kreeg kort voor de rust een gele kaart wegens het wegtrappen van de bal, daardoor speelden we tot bijna aan de rust met 10 man, waardoor Eerbeek nog meer op zoek ging naar de goal. Kort voor rust was het Rolf Boeve met een overtreding op randje zestien, waardoor de bal op de stip ging, de bal werd buiten het bereik van Michael binnengeschoten, 1-1. Dit was tevens de ruststand.

Na de thee ging Emst weer op zoek naar een doelpunt, en al snel was het Marty Mulder die met een geweldige pass Hendri Bekamp wegstuurde, die kon beheerst afronden, 2-1. Emst kon helaas kort van de nieuwe voorsprong genieten, aan de andere kant werd gelijk een corner binnengekopt door de spits van Eerbeekse Boys, 2-2. Vervolgens was het Eerbeek dat de gevaarlijkste kansen kreeg, waaronder een bal op de paal, waardoor Emst goed weg kwam. Maar gelukkig gingen ze er aan de andere kant wel makkelijk in, het was Jan van Zuuk die de bal voorgaf op de vrijstaande Edwin Eenkhoorn, die de bal doorkopte naar Henk Post, die de bal uiteindelijk achter de keeper kopte, prachtig doelpunt van Emst, 3-2.

Met nog 10 minuten te spelen was er nog steeds de kleine voorsprong voor Emst. Maar deze werd uitgebouwd, het was Henk Post die uit een voorzet het houtwerk liet trillen, maar uit de rebound was het Marty Mulder die binnenschoot, 4-2. Kort voor het einde van de wedstrijd viel er toch nog een doelpunt, het was Edwin Eenkhoorn die de bal meekreeg en buitenom de achterlijn kon bereiken, voor de goal liep de vrijstaande Marty Mulder, die op aangeven van Edwin zijn tweede, en voor Emst de vijfde van de dag kon maken. Zo werd de eindstand op het bord gezet, een knappe 5-2 overwinning.

Volgende week zijn we vrij, de week daarna spelen we wederom een thuiswedstrijd, en dan om 10 uur tegen V en L 3 uit de Vecht.

Opstelling:

Michael van Essen; Jordy Kuiper(Arno Tiemens), Gerrit van Zuuk, Rolf Boeve, Arno Riphagen; Hendri Bekamp, Lejo Kerkdijk, Ronald van de Velde(Henk Post),Marty Mulder; Edwin Eenkhoorn(Jan van Zuuk), Michael Bossenbroek.

Afwezig:

Gerdo Boeve en Sander Horst